Latest Highlight

ႏိုင္ငံေတာ္၊ ျပည္ေထာင္စု၊ ႏိုင္ငံသား၊ တုိင္းရင္းသား ကိစၥ (၃) | ေဌးလြင္ဦး


ႏိုင္ငံတစ္ရပ္ကို ဧရိယာ သတ္မွတ္ ထူေထာင္စဥ္- ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ပါ၀င္သူအားလံုး ႏိုင္ငံသား ျဖစ္၍၊ ထိုသို႔ ဧရိယာမသတ္မွီကပင္ နဂိုရွိရင္းစြဲ လူမ်ိဳးႏြယ္စုအားလံုး တိုင္းရင္းသား ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တိုင္းရင္းသားမွာ ခြဲျခားသတ္မွတ္ခံ ႏိုင္ငံနယ္ျခားအေလွ်ာက္ သတ္မွတ္ခ်က္ကြဲသြားႏိုင္သည္။ ဥပမာ- အခါ လူမ်ိဳးစုသည္ ထိုင္း၊ ျမန္မာ၊ လာအို၊ တရုတ္၊ ဗီယက္နာမ္- ငါးႏိုင္ငံ၌ ပ်ံ႔ႏွံ႔ေနသည္။ ထိုလူမ်ိဳးစုအား ျမန္မာအေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသား သတ္မွတ္ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အခါ လူမ်ိဳးစုႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံသား အခါ လူမ်ိဳးစု ရႈပ္ေထြးမႈ မရွိေစရန္ သတ္မွတ္ ရမည္ ့ျဖစ္သည္။

လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ရွိသမွ်ေသာ တိုင္းရင္းသား အားလံုးမွာ အနည္းဆံုး ႏွစ္ႏိုင္ငံ၊ သို႔မဟုတ္ သံုးႏိုင္ငံ၌ တည္ရွိေနသည္။ ဥပမာ ကခ်င္လူမ်ိဳးစုသည္ အိႏၵိယ၊ ျမန္မာ၊ တရုတ္ သံုးႏိုင္ငံတြင္လည္းေကာင္း၊ ရခိုင္လူမ်ိဳးစု သည္ အိႏိၵယ၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္းေကာင္း၊ ရွမ္းလူမ်ိဳးစုသည္ ျမန္မာ၊ တရုတ္၊ လာအိုႏွင့္ ထုိင္း ႏိုင္ငံတြင္လည္းေကာင္း တည္ရွိေနသည္။ ၎တို႔မွာ ႏိုင္ငံကိုယ္စီ လြတ္လပ္ေရး ရယူ ဧရိယာ သတ္မွတ္ ၿပီးမွ ေျပာင္းေရြ႔သြားခဲ့ျခင္း မဟုတ္ဘဲ- သူတို႔၏ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ေနထိုင္ခဲ့ရာ အရပ္ေဒသအား ႏိုင္ငံတစ္ရပ္စီ က ဧရိယာ သတ္မွတ္စဥ္ ပိုင္းျခားခံလိုက္ရျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သို႔အတြက္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ မိမိ၏ ဧရိ ယာအတြင္း ပါ၀င္လာေသာ နယ္ေျမမွ တိုင္းရင္းသားအစုကို အတည္ျပဳသတ္မွတ္ေပးရမည္ ျဖစ္သည္။

အနီးဆံုးႏွင့္ အလြယ္ကူဆံုး ဥပမာတစ္ခုမွာ ၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းတြင္မွ ဒဂံုၿမိဳ႔သစ္မ်ားကို တည္ေဆာက္၍ ရန္ကုန္ ဧရိယာအား ခ်ဲ႔လိုက္ေသာအခါ- ပဲခူးတိုင္းပိုင္ျဖစ္ေသာ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္း၏အေရွ႔ဘက္ တိုးေၾကာင္ကေလးမွသည္ တုိင္းရင္း (၃)၊ ဇက္ပင္၊ ေလးေဒါင့္ကန္ အားလံုး ရန္ကုန္တိုင္းဧရိယာထဲ၌ ပါ၀င္သြားသည္။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ထိ စံျပေစ်းအလြန္ ငမိုးရိပ္တံတားထိပ္နားမွ တိုးေၾကာင္ေလး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း- ဆိုင္းဘုတ္သည္ “ပဲခူးတိုင္း” ဟူ သည့္ ေခါင္းစီးေအာက္၌ ရွိခဲ့သည္။ ထိုနယ္ေျမတို႔အား ရန္ကုန္တိုင္းဟု သတ္မွတ္လိုက္ေသာအခါတြင္ အဆိုပါ အရပ္ေဒသမ်ားမွ လူသားမ်ား ေျမမ်ား အိုးအိမ္မ်ား ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားအားလံုး ရန္ကုန္တိုင္းအတြင္းသို႔ ပါလာခဲ့သည္။-

ထိုေဒသမွ လူမ်ားအား- “ဤနယ္ေျမအား ရန္ကုန္တိုင္းဟု သတ္မွတ္လိုက္ၿပီ၊ သို႔ျဖစ္၍ သင္တို႔ ပဲခူးတိုင္းသား မ်ားအေနျဖင့္ ဤေနရာမွ စြန္႔ခြာလွ်က္- ပဲခူးတိုင္းထဲမွ တစ္ေနရာရာတြင္ အေျခခ်ၾက၊”ဟု ေမာင္းထုတ္ခြင့္မရွိ ေခ်။ ရန္ကုန္အစိုးရအေနျဖင့္ ထိုကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းလည္း မရွိခဲ့ေခ်။ ဧရိယာ မသတ္မွတ္မွီက ရွိေနခဲ့ေသာ လူ၊ ေျမ၊ ဘုရားေက်ာင္းကန္ႏွင့္ ရွိသမွ်ေသာ ၀တၳဳတို႔မွာ ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းသြားေသာ အရိပ္ေအာက္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

အလားတူပင္ နယ္စပ္ေဒသမွ တိုင္းရင္းသားတို႔သည္လည္း သက္ဆိုင္ရာ ဧရိယာ သတ္မွတ္ခ်က္အေလွ်ာက္ အရိပ္လႊမ္းမိုးမႈအား ခံလိုက္ရျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံဟု သတ္မွတ္ထားေသာ ဧရိယာထဲတြင္ ဧရိယာ နယ္နမိတ္ သတ္မွတ္စဥ္ တည္ရွိေနေသာ တိုင္းရင္း သားတို႔မွာလည္း ထိုပံုစံႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း တူညီေနေပသည္။ သို႔ေသာ္ မီဇိုခ်င္း၊ ကိုးကန္႔ႏွင့္ ရိုဟင္ဂ်ာတို႔မွာ တိုင္းရင္းသားဟု သတ္မွတ္မႈ၌ အျငင္းပြားဘြယ္ ျဖစ္ေနေပသည္။

ထိုသံုးမ်ိဳးအနက္တြင္မွ ရိုဟင္ဂ်ာတို႔၏ ျပသနာမွာ အႀကီးက်ယ္ဆံုးျဖစ္ေန၍ ကိုးကန္႔ျပသနာမွာ အေမွးမွိန္ဆံုး ျဖစ္ ေနသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ေနရျခင္း အရင္းအျမစ္မွာ ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားက အစၥလာမ္သာသနာကို ကိုးကြယ္၍ ယဥ္ ေက်းမႈဓေလ့ သီးသန္႔ျဖစ္ေနကာ ကိုးကန္႔ မ်ားက ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ၀င္ေရာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ မီဇိုခ်င္းတို႔ မွာ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ သီးသန္႔ျဖစ္ေသာ္လည္း ခရစ္ယာန္ျဖစ္ေနသျဖင့္ မြတ္စလင္ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္လွ်င္ ျပသနာအ ေရးေနာက္သို႔ ဆုတ္ေနေပသည္။

ထိုလူသားမ်ိဳးႏြယ္တို႔၏ သမိုင္းကို ေသခ်ာစြာ ေလ့လာသင့္သည္။ (ကၽြႏ္ုပ္ယံုၾကည္သည္မွာ ျမန္မာ သမိုင္း ပညာရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ဤမွ် ဗဟုသုတမဲ့မည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ အမ်ိဳးသားေရးႏွင့္ ဘာသာေရးအယူ ေရာ ႁပြန္းလႊမ္းမိုးစိတ္က အမွန္တရားအား ဖံုးဖိထားျခင္းသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။) ထို႔ေနာက္ ေက်ာသားရင္သား မခြဲျခား ေသာ တိက်ျပတ္သားသည့္ ဥပေဒျဖင့္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးအေပၚ၌ က်င့္သံုးသင့္သည္။ ဥပေဒအား မ်က္ႏွာလိုက္ တတ္ေသာ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီတုိ႔သည္ အႏိုင္က်င့္ခံရေသာ တိုင္းရင္းသားတို႔ အေပၚ၌သာ မဟုတ္ဘဲ- မိမိ အခ်င္းခ်င္းလည္း ဗိုလ္က်လိုစိတ္ ဖိစီးေနမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေသာ လူသားမ်ားက တိုင္းျပည္ကို ဦးေဆာင္ခြင့္ရေနလွ်င္ သို႔မဟုတ္ ျပည္သူမ်ားက ထိုသို႔ေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအား လိုလားေနလွ်င္ ထိုတိုင္း ျပည္အေနျဖင့္ မည္သို႔မွ လူရာ၀င္တိုးတက္လာမည္ မဟုတ္ေပ။ တစ္တိုင္းျပည္လံုး နစ္နာရမည့္ ေခ်ာက္ထဲသို႔ သာ ဦးတည္ေနေပသည္။

ရိုဟင္ဂ်ာ အေရး ျပသနာ၌ - “ရိုဟင္ဂ်ာ” ဟူသည့္ အမည္နာမသည္လည္း ေဆြးေႏြးစရာ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေနသည္။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ျမန္မာတို႔၏ ပထမဆံုး အစိုးရအေနျဖင့္ “ရိုဟင္ဂ်ာ” ဟူသည့္ ေ၀ါဟာရအား တရား၀င္လက္ခံလွ်က္ တိုင္းရင္းသား အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့သည္။ ၎သည္ပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံဟု နယ္ နမိတ္သတ္မွတ္စဥ္ “ရိုဟင္ဂ်ာ- ဟူသည့္ ေ၀ါဟာရျဖင့္ လူမ်ိဳးစု တည္ရွိေနသည့္ ခိုင္လံုေသာ အေထာက္ အထားျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္ေရး ရယူစဥ္က မရွိ ခဲ့ဘဲလွ်က္ ေနာက္ေနာင္မွ ၀င္လာခဲ့ေသာ္- အျငင္းပြားေနမႈမွာ ယုတၱိတန္လွသည္။

သူတို႔အား “ဘဂၤလီ” ဟု သမုတ္ေခၚေ၀ၚေနျခင္းသည္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအား မေတာ္မတရား စြပ္စြဲေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ၎တို႔ႏွင့္ စစ္တေကာင္းလူမ်ိဳးတို႔ အႏြယ္အားျဖင့္ တူညီေသာ္လည္း- ျမန္မာဟူသည့္ လူမ်ိဳးထဲတြင္ ပင္ ျမန္မာ၊ ရခိုင္၊ အင္းသား၊ ကန္႔ေဂါ၊ ထား၀ယ္ ဟူ၍ လူမ်ိဳးစု ထပ္မံကြဲျပားေနသကဲ့သို႔- ရိုဟင္ဂ်ာ ဟူသည္ စစ္ တေကာင္းလူမ်ိဳးမွ ထပ္ဆင့္ကြဲေသာ လူမ်ိဳးစု တစ္စု ျဖစ္သည္။ ဗမာမွ ရခိုင္တို႔အား သီးျခားတုိင္းရင္းသား သ ဖြယ္ လက္ခံႏိုင္ပါလွ်က္ “စစ္တေကာင္ လူမ်ိဳးႏြယ္ (၎သည္ ဘဂၤလီႏွင့္ လံုး၀ မတူပါ၊ -ဗမာႏွင့္ ရွမ္းကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္)မွ “ရိုဟင္ဂ်ာ”တို႔အား သီးျခား လက္မခံႏိုင္ျခင္းမွာလည္း အလြန္တရာ ဗဟုသုတ လိုအပ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ စစ္တေကာင္းလူမ်ိဳးႏွင့္ ရိုဟင္ဂ်ာ လူမ်ိဳးတို႔မွာ ဘာသာစကား၊ ဓေလ့ထံုးတမ္း အရ၊ ဗမာႏွင့္ ရခိုင္ တို႔ထက္ ပိုမိုကြဲျပားလွ်က္ ရွိေနသည္။

လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏ အေၾကာင္းဇစ္ျမစ္အား ျပည့္စံုစြာ မသိဘဲလွ်က္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သိေနလွ်က္ ဖံုးဖိထား လွ်က္ေသာ္လည္းေကာင္း အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီမ်ား လႊမ္းမိုးေသာ ဓါတ္ခံျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း- ကမၻာ့အလည္ ၌ ေျဗာင္လိမ္ေနရသည့္ ဒုကၡမွာ သိကၡာမဲ့လြန္း၍- ရွက္ဖြယ္လိလိပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ျမန္မာ သမိုင္းဆရာမ်ား အေနျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကမ ၻာေက်ာ္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း မိမိတို႔၏ သိကၡအား မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သင့္ေပသည္။ သို႔မဟုတ္ မိမိ တို႔ဘက္မွ လံုး၀မွန္ကန္သည္ဟု ယူဆလွ်င္- တိက်ေသခ်ာေသာ အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ ကမၻာ့ကုလသမဂၢ သို႔မဟုတ္ ကမၻာ့ေခါင္းေဆာင္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားေရွ႔ေမွာက္၌ အခိုင္အမာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေဆြးေႏြးတင္ျပ ဆံုး ျဖတ္သင့္ေပသည္။

ျပည္ေထာင္စု ဟူသည့္ သေဘာအား မေက်ညက္ဘဲလွ်က္ ျပည္ေထာင္စု တစ္ခု ထူေထာင္မည္ဟု ေႂကြးေၾကာ္ ေနျခင္းမွာ စိတ္ကူးယဥ္မႈ တစ္ခုသာ ျဖစ္ေပသည္။ လူမ်ိဳးတူ၊ ဘာသာတူခ်ည္း စုေနသည့္ အရပ္ေဒသအား ျပည္ေထာင္စုဟု မည္သို႔မွ် ေခၚတြင္ႏိုင္ျခင္း မရွိေပ။

ေဌးလြင္ဦး


ႏိုင္ငံေတာ္၊ ျပည္ေထာင္စု၊ ႏိုင္ငံသား၊ တုိင္းရင္းသား ကိစၥ (၁) : ဒီမွာဖတ္ရန္
ႏိုင္ငံေတာ္၊ ျပည္ေထာင္စု၊ ႏိုင္ငံသား၊ တုိင္းရင္းသား ကိစၥ (၂) : ဒီမွာဖတ္ရန္

  1. i think tge main priblem here is not race ir religion...this us due to bangalis overbreeding...they must mit marry mire than a wife & should take less than 2...unless he us rich enough to support his family...this will be good for bangalis to achieve better live while can lessen the worries if locals where traditionally they r enjoying low birth rate

  2. 1948 nationality law- those who is born in myanmar, both of his/her parents are born in myanmar and his/her grandparents are of mysnmar origins or reside in myanmar..... even if we apply this law,i think about 30% bangalis are entitled for citizenship....since majority r migrated during 1930s....to grow rich in arakan...

  3. OK... It's not time for more wrangling. Whoever is Rohingya, wherever they came from, whatever it is. Now is crystal clear that Burma will never ever accept Rohingya as a citizen. By sympathy as a human, they all will be sent to the Refugee Camps maybe further away from Rakhine State. Because there is no way to open Refugee Camps in Rakhine as they (Rohingya) are all time making too much nuisance to the native people.

Write A Comment

Rohingya Exodus