Latest Highlight

ယူေကနာမည္ၾကီး သတင္းစာ ဂါးဒီးယန္းမွာ ဇာဂနာ၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ကိစၥေျပာၿပီ


ဇြန္လ ၁၇ ရက္ ၊ ၂၀၁၂

Source: guardian.co.uk

ျမန္မာျပည္သစ္အတြက္ အနာဂတ္မွာ ေအာင္ျမင္မွာလား၊ က်ရွဳံးမွာလားဆိုသည္ကို ညႊန္ျပေသာ စမ္းသပ္မွဳ တစ္ခု






ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အဂၤလန္နိုင္ငံသြားေရာက္ခြင့္ရရွိတ့ဲအခါမွာေတာ့ လူမ်ိဳးေရးအဓိကရုဏ္းေတြက ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲကို ထိခိုက္ဖို႔ ျခိမ္းေျခာက္ေနပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္က လူရႊင္ေတာ္၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ဒါရိုက္တာနဲ႔ ေအာ္လံ စသျဖင့္ က်င္လည္လာေတာ့ ျမန္မာျပည္က ဆင္ဆာမ်ားနဲ႔ ခဏခဏညိစြန္းရတာပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္က ၄ ၾကိမ္တိုင္တိုင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားျဖစ္ဖူးသူပါ။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ ေဒါသကိုဆြေပးသလို လုပ္မိတာေၾကာင့္လည္း ပါတာေပါ့။ တစ္ခုကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ဇာတ္ကားတိုင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္က ျပန္ေပးဆြဲတဲ့ အခန္းကေလးမ်ား ပါေအာင္ၾကိဳးစားဖို႔ ဇြတ္ေတာင္းဆိုပါတယ္။ အဲဒီအခန္းကေလးမ်ားရဲ႕ တေနရာေရာက္ရင္ေတာ့ လူေကာင္းသူေကာင္းေလးမ်ားက “ငါတို႔ ဒီအမိ်ဳးသမီးကို လႊတ္ေပးရမယ္” ဆိုၿပီး ထေအာ္တာမ်ိဳးပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အက်ယ္ခ်ဳပ္က်ခံေန ရစဥ္က ဒီလို အကာအကြယ ္ေသးေသးေလး တစ္ခုကိုယူၿပီး ဆန္႔က်င္ဆႏၵေဖာ္ထုတ္တာဟာ ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္း နယ္ပယ္မွာ ေခတ္စားလာပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဒါမ်ိဳးေလးေတြက မျဖစ္မေနထည့္ရမယ့္ အခန္းေလး မ်ားျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။

ကြ်န္ေတာ္ေနာက္ဆံုးက်ခံခဲ့ရတဲ့ ျပစ္ဒဏ္က (ေထာင္ဒဏ္) ၃၅ နွစ္ပါ။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တုန္းက နာဂစ္မုန္တိုင္းတိုက္ေတာ့ အစိုးရရဲ႕ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ေကာင္းလြန္းတဲ့ (မုန္တိုင္းအတြက္) ေဆာင္ရြက္ခ်က္ကို ေ၀ဖန္မိလို႔ပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ မုတ္သုန္ကာလမွာေတာ့ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္ၾကီးေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္လြတ္လာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က အင္တာနက္ကေလး သံုးမိလို႔လည္း ေထာင္နန္းစံရဖူးပါတယ္။ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတာက နည္းပညာကို နည္းနည္းကေလးေလာက္ပဲသိတဲ့ စံုစမ္းစစ္ေဆးၾကသူေတြက ဒီလို (အင္တာနက္နဲ႔)အဆက္ အသြယ္ လုပ္တာေတြကို ထိန္း ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ရဲေတြက လူရႊင္ေတာ္တစ္ေယာက္ကို ပ်က္လံုးထုတ္ျပမယ္ လို႔ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မထင္။ ဒါေပမယ့္ဗ်ာ၊ အဲဒီရဲေတြက ကြ်န္ေတာ ္ကြန္ပ်ဴတာဖန္သားျပင္ကို သိမ္းသြားၿပီး Hard Disk ကိုက် မသိမ္းဘဲထားခဲ့တယ္။ လြတ္လပ္စြာေဖာျ္ပပိုင္ခြင့္ကို အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ထိန္္းခ်ဳပ္ခဲ့တာပါ။ ကမၻာသစ္မွာေတာ့ ျမန္မာက လံုး၀ကို ေျပာငး္လဲေနပါၿပီ။ အဲဒီလိုေျပာင္းလဲလာတာနဲ႔အမွ် စိန္ေခၚမွဳအသစ္ေတြကိုလည္း ေတြ႔ေနရပါၿပီ။

ဒီတပတ္ထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ႏွစ္ေပါင္း ၂၄ နွစ္အတြင္း ၿဗိတိန္ကို ပထမဆံုးအၾကိမ္ အလည္လာပါလိမ့္မယ္။ ကြ်န္ေတာ့္လိုပါပဲ၊ သူလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခရီးသြားလို႔ ရေနပါၿပီ။ ဒါက အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္တဲ့ တကယ့္အေျပာင္းအလဲၾကီးပါ။ ၿပီးေတာ့ ဒါကျမန္မာရဲ႕အေျပာင္းအလဲေတြကို မီးေမာင္းထိုးျပသလို ဒီေျမာက္ျမားစြာေသာ အေျပာင္းအလဲေတြကိုလည္း ၾကိဳဆိုၾကဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ သူမနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အိမ္မွာရွိေနတဲ့ ျပစ္ထားတဲ့အိုးတစ္လံုး ပြက္ပြက္ဆူေနၿပီဆိုတာ သိေနၾကပါတယ္။ ဒါကပဲ ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲမွာ အထိအခိုက္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္သြားနိုင္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့လက ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နယ္စပ္၊ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ လူမ်ိဳးေရး အဓိကရုဏ္းၾကီး ေပါက္ကြဲထြက္လာပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ အာရကန္လုိ႔သိၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာရခုိင္ေတြေရာ၊ လူနည္းစုမြတ္စလင္မ္ရိုဟင္ဂ်ာေတြပါ ေနထိုင္ပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားအရင္ကတည္းက လူမ်ိဳးေရး တင္းမာမွဳေတြနဲ႔ ဆူပူမွဳေတြ အတြင္းပိုင္းလွိဳက္ၿပီး ရွိေနခဲ့တဲ့သမိုင္းတစ္ခု ရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လန္ဒန္ေရာက္ၿပီး မ်ားမၾကာမွာေတာ့ ေနာက္ဆံုးအခန္းက အသံုးေတာ္ခံေတာ့တာပါပဲ။ ရခိုင္ဆယ္ေက်ာ္သက္ ကေလးမတစ္ေယာက္ကို အုပ္စုလိုက္ မုဒိန္းက်င့္ (သတ္ျဖတ္) တယ္လို႔ အမွဳတြဲတက္လာတာကို လက္တုန္႔ျပန္တဲ့အေနနဲ႔ ရုိဟင္ဂ်ာ ၁၀ ဦးကို လူအုပ္စုၾကီးက ရိုက္သတ္ျပစ္ လိုက္တယ္။ အဲဒီသတင္းကို ဖတ္ရေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ရြံရွာတုန္လွဳပ္မိပါတယ္။

အခုကြ်န္ေတာ္တို႔ သံသရာလည္ေနတဲ့ ဆူပူေသာင္းက်န္းမွဳေတြ၊ လက္တုန္႔ျပန္မွဳေတြကို ျမင္ေနရၿပီ။ အိမ္ေတြ ဆိုင္ေတြ မီးေလာင္ျပာက်တယ္၊ ရာေပါငး္မ်ားစြာက အမ်ားျပည္သူကယ္ဆယ္ေရးစခန္းေတြမွာ ဒုကၡသည္ေတြ ျဖစ္ေနၿပီ။ ျပည္နယ္တြင္းအေရးေပၚအေျခအေနကိုလည္း ရခိုင္မွာ ေၾကျငာထားခဲ့ပါတယ္။ လူအုပ္စုခြဲျပစ္ဖို႔ ပစ္ခတ္ခ့ဲရတဲ့ သတင္းေတြနဲ႔ ကာဖ်ဴးမိန္႔ထုတ္ျပန္ခဲ့ရ တဲ့သတင္းေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။

ဒီနယ္ပယ္ရဲ႕ အေျခအေနက ရွဳပ္ေထြးသလို ကိုလိုနီေခတ္သမိုင္းကို ျပန္ၿပီးသြားရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီေနရာမွာပဲ ရုိဟင္ဂ်ာေတြကို ခြဲျခားႏွိမ္ခ်ဆက္ဆံမွဳေတြ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာရွိေနခဲ့တာပါ။ နယ္ျခားစည္းေစာင့္ အရာရွိမ်ားရဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္ျပားမွဳေတြကလည္း အေျခအေနကို ပိုၿပီးဆိုးရြားေစခဲ့တာပါ။ ဒီအရာရွိေတြက တရားမ၀င္ ခိုး၀င္လာသူေတြကို ခြင့္ျပဳၿပီး လူမ်ိဳးေရးတင္မာမွဳကို ထပ္ေပါင္းအားျဖည့္ေပးေနခဲ့တာပါ။

အေျခအေနတစ္ခုလံုးကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွဳမ်ားအတြက္ အနာဂတ္မွာ ေအာင္ျမင္မွာလား၊ က်ရွဳံးမွာလားဆိုတာကို ညႊန္ျပမယ့္ စမ္းသပ္မွဳတစ္ခုပါပဲ။ ဒီစမ္းသပ္မွဳမွာ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားေဖာ္ျပပိုင္ခြင့္ တိုးတက္လာတာကလည္း အစမ္းသပ္ခံစာရင္းထဲ ပါ၀င္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ နိုင္ငံအျပင္ဘက္ကေရာ၊ အတြင္းဘက္မွာပါ ရွိေနတဲ့ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ားရဲ႕ ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြေပၚ မွာ သံုးႏွဳန္းေျပာဆိုေနတဲ့ စကားလံုးေတြကို ဖတ္မိပါတယ္။ အဲဒီအခါကြ်န္ေတာ္ဘာသြားၿပီး ခံစားရသလဲဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕အျမင္ကို လြတ္လပ္စြာေရးသားေဖာ္ျပေနတဲ့ေနရာမွာ လူမ်ိဳးေရးမုန္းတီးမွဳကို တြန္းတင္ေပးေနပါလားဆိုတာပါ။

ကမၻာလံုးဆိုင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရးေၾကျငာစာတမ္းကို ျဖန့္ေ၀ရင္ အဖမ္းခံရတဲ့ အေလ့အထရွိခဲ့ပါတယ္။ ကံေကာင္းတာက ဒီအေလ့အထ ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါၿပီ။ ဒီေၾကျငာစာတမ္းက လူသားအားလံုးသည္ ဂုဏ္သိကၡာပိုင္းေရာ အခြင့္အေရးပိုင္းမွာပါ ညီညီမွ်မွ်နဲ႔ လြတ္လပ္တူညီစြာေမြးဖြားလာတာပါလို႔ ေျပာထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္အစိုးရအေနနဲ႔ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မွဳနဲ႔ လူမ်ိဳးေတြဘယ္ေလာက္ပဲ မတူညီ ကြဲေနပါေစ၊ သူရဲ႕၀တၱရားျဖစ္တဲ့ ျမန္မာျပည္တြင္း ေနထိုင္သူအားလံုးရဲ႕ အခြင့္အေရးကို အကာအကြယ္ေပးေရး က်င့္သံုးလုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ လူသတ္မွဳက်ဴးလြန္ခဲ့သူေတြ၊ ဆူပူေသာင္းက်န္းခဲ့သူေတြနဲ႔ ဖ်က္လို႔ ဖ်က္ဆီးလုပ္ခဲ့ၾကသူ အားလံုးကို တရားဥပေဒအတိုင္း အေရးယူအျပစ္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အစိုးရက တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို အသက္ျပန္သြင္းရမယ္၊ ကိုယ္က်င့္တရားျခစားမွဳေတြ၊ လူ၀င္မွဳၾကီးၾကပ္ေရးဘက္က အလြဲသံုးမွဳေတြကိုလညး္ အဆံုးသတ္ရမယ္။ ဒါေပမယ့္ အရင္တုန္းကလိုမ်ိဳးေတာ့ လူအခြင့္အေရးအေပၚ ေျခလွမ္း လွမ္းတဲ့ပံုစံမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ ဒါ့အျပင္ ျမန္မာေတြက လြတ္လပ္စြာေရးသားေဖာ္ျပပိုင္ခြင့္ကို ျငိမ္းခ်မ္းေရးျမႇင့္တင္ဖို႔အတြက္ အသံုးခ်ရမယ္၊ ျပႆနာအတြက္ အသံုးမခ်ရပါ။

(News@MMSY မွ ျဖည့္စြက္ျပင္ဆင္ခ်က္ ။ ။ ေဖာ္ျပပါေဆာင္းပါးတြင္ပါရိွေသာ လူအုပ္ျဖင့္ အၾကမ္းဖက္ရိုက္ႏွက္မွဳ႕ေၾကာင့္ ေသဆံုးသြားသူ(၁၀) ေယာက္မွာ ရိုဟင္ဂ်ာမဟုတ္ပါ။ ျပည္မမွ သံတြဲသို႔ နယ္လွည့္ တရားစခန္းသြားေရာက္သူ ျမန္မာမြတ္စလင္မ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း။)

Source : MMSY


  1. What do u know? 60 percent of population are immigrants Rakhines not muslim. Several years tightened the border once Lontinn force after Nasaka. Nilla(MinnaRoya) and OnshiPran from Bangladesh site are thair transit to illegual entrence. Mostly Rakhine hold also ID card of both Bangladesh and Burma arround border.

  2. မဖတ္ဖူးေသာစာအုပ္အမည္ႏွင့္၄င္းထဲမွစာသားအခ်ိဳ႔ ကုိဖတ္ျပီးဗဟုိသုတရရွိဖုိ႔ေမတၱာျဖင့္တင္ျပပါသည္။
    ၁၉၇၉ခုႏွစ္ထုတ္ ႏွစ္(၃၀)ျမန္မာ့အသံ စာအုပ္၏စာမ်က္ႏွာ(၇၀) မွ အသံလြင့္ခ်ိန္မ်ားကုိရုတ္တရက္အားျဖင့္တုိးခ်ဲ႔ျခင္းမျပဳႏုိင္
    ေသးေသာ္လည္းတုိင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရးကုိ ေရွးရွဳ၍ တုိင္းရင္းသားဘာသာအစီစဥ္မ်ားတြင္လက္ရွိအသံလြင့္ေနေသာ
    တုိင္းရင္းသားဘာသာမ်ားအျပင္ေနာက္ထပ္ တုိင္းရင္းသားဘာသာစကားေလးမ်ိဳးကုိတုိးခ်ံဲ႔ အသံလြင့္ရန္အစုိးရအဖြဲ.၏ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ
    ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ေမလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ မြန္ဘာသာ၊ပအုိ႔၀္ဘာသာ၊လာဟူးဘာသာ၊ႏွင့္ ရုိဟင္ဂ်ာဘာသာအစီစဥ္မ်ားကုိ
    တဘာသာလ်င္ ၁၀ မီနစ္စီ စတင္အသံလြင့္ခဲ့ပါသည္ဟုပါရွိပါသည္။
    ၁၉၅၈-၁၉၆၂ ျမန္မာ့ ႏုိင္ငံေရးတတိယတြဲ ၏ စာမ်က္ႏွာ ၁၂၈ တြင္ အက်ယ္တ၀င့္ဖတ္ပါ။ စာမ်က္ႏွာ ၁၃၀ မွ အနည္းငယ္ေပၚျပလုိပါသည္။ အၾကံေပးအဖြဲ႔ အစီရင္ခံစာမွာပင္ ေမယုနယ္ျခားခုိင္၌ေနထုိင္ၾကေသာ ရုိဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးတုိ႔ကလည္းျပည္နယ္
    မလိုလားဟု ၄င္းတုိ႔ေခါင္းေဆာင္မ်ားကအၾကံေပးအဖြဲ႔အားတင္ျပခဲ့ေၾကာင္း၊ ျပည္နယ္ေပးလွ်င္ ၄င္းတုိ႔အား ျပည္မႏွင့္တြဲ၍ ခ်န္လွန္ထားရန္ေတာင္းပန္ေၾကာင္း၊ စစ္ေတြခရုိင္ကမူ ၉၀ ရာခိင္ ႏုန္းေသာရခုိင္အမ်ိဳးသားမ်ားက ျပည္နယ္လုိလားေၾကာင္း၊ေက်က္ျဖဴခရုိင္ တြင္ျပည္နယ္လုိလားသူမ်ားႏွင့္မလိုလားသူမ်ားအညီအမွ်ရွိသည္ဟုယူဆပါေၾကာင္းေပၚျပထားပါသည္။
    စာမ်က္ႏွာ၁၆၈တြင္.........ဦးလွထြန္းျဖဴႏွင့္ရန္ကုန္ရွိထင္ရွားေသာရခိုင္ေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႔သည္
    (အာရကံနီစတန္) ရခိုင္ျပည္နယ္ေတာင္းဆုိေရးအတြက္ဆႏၵစုိင္းျပင္းေနျပီး အစည္းအေ၀းမ်ားက်င္းပရန္လႈပ္ရွားခဲ့ပါသည္ဟုပါရွိပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးဌာနမွထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ(ေမယုေရွးေရး)စာအုပ္ကုိလည္းဖတ္ေစလိုပါသည္။
    ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ရုိဟင္ဂ်ာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအသင္းဖြဲ႔စည္းခဲ့သည့္ ( UNIVERSITY OF RANGOON)
    REGISTRATION No. 113/59 , DATE 3rd DECEMBER 1959 ျဖစ္ပါတယ္။
    ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း အတြဲ (၉)စာမ်ားႏွာ (၉၀) မွအနည္းငယ္ ေရးထားသည္။ ေမယုနယ္ျခားခရုိင္တြင္လူဦးေရး ၄သိန္း ၅ သိန္းရွိပါသည္။ ၇၅ ရာခုိင္ ႏုန္းမွာ ရုိဟင္ဂ်ာမ်ားျဖစ္ၾကျပီး ရခုိင္၊ ဒုိင္းနက္၊ျမိဳ၊ ခမြီးစေသာတုိင္းရင္းသားမ်ားေနထုိင္ၾကသည္။
    ရုိဟင္ဂ်ာ တုိ႔သည္ အစၥလာမ္၀ါဒီမ်ားျဖစ္ျပီး၊ ရခုိင္တုိ႔သည္ ဗုဓၵ၀ါဒီမ်ားျဖစ္သည္။ က်န္လူမ်ိဳးမ်ားသည္ နတ္မ်ားကုိ.ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကေလသည္။ ဟုပါရွိပါသည္။ ထုိ႔ျပင္မ်ားစြာဖတ္ရွဳးႏုိင္ပါသည္။
    ျပည္ေထာင္စုဆုိရွယ္လစ္သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာန မွ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ ထုတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံပထ၀ီ၀င္အထက္တန္းျပစာအုပ္(ေက်ာင္းသုံးျပဌာန္းစာအုပ္)၏ စာမ်က္ႏွာ(၈၆)တုိင္းရင္းသားမ်ားျပန္႔ႏွံ့ေနထုိင္ပုံေခါင္းစဥ္ပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံ
    ေျမပုံတြင္ၾကည့္ပါ။ ဖတ္ပါ။
    ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ၾသဂုတ္လ(၃)ရက္ေန႔ထုတ္ တပ္မေတာ္ေခတ္ေရးစာေစာင္ကုိ (စိတ္၀င္စားရင္ရွာဖတ္ပါ) နဲ႔နဲ႔ေလးေတာ့ေရးေပးထားခဲ့မယ္။ ေခါင္းစဥ္က (ေပ်ာက္ေသာသူျပန္ ရ်္ ေတြ႔သည့္ပမာ)ျဖစ္ပါတယ္။
    ယခုေမယုနယ္ဟုသတ္မွတ္လိုက္ေသာ ဘူးသီးေတာင္ ၊ေမာင္ေတာနယ္မ်ားတြင္(၉၇) ရာခုိင္ႏုန္းသည္ ရုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးမ်ားေနထုိင္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ရုိဟင္ဂ်ာဟူေသာအမည္ကုိ ျပည္မ ကလူထုုကမသိ၊ ရုိဟင္ဂ်ာတုိ႕႔၏ယဥ္ေက်းမႈကုိ ျပည္မ ကလူထုက
    မျမင္၊ျပည္ေထာင္စုသားစစ္ျဖစ္ပါလွ်က္ႏွင့္ရုိဟင္ဂ်ာတုိ႔၏မ်ိဳးရုိးစဥ္ဆက္ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထုံးတမ္းမွတ္တမ္းတုိ႔သည္
    ျပည္ေထာင္စုတြင္မေပၚထင္ေပ်ာက္ျပီးေနသကဲ့သုိ႔ပင္ရွိခဲ့သည္။တနည္းဆုိေသာ္ရုိဟင္ဂ်ာတုိ႔သည္ေပ်ာက္ေနေသာသူတစ္ေယာက္ပမာရွိခဲ့ေပ၏။တကယ္ေတာ့ရုိဟင္ဂ်ာဆုိတဲ့အမည္နဲ႔ ရုိဟင္ဂ်ာ အမ်ိုးသားထုၾကိးဟာျပည္ေထာင္စုသားအျဖစ္ရွိခဲ့တာဟာရခုိင္ဘုရင္ေခတ္ကတည္းကျဖစ္ေပသည္
    ဟုေရးသားထားသည္ဖတ္ရပါသည္။ ယခုေရးသမွ်သည္လည္းမူရင္းတုိင္းေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

  3. ကိုဇာဂနာရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ အသိပညာဗဟုသုတက်ယ္ျပန္႔မႈ ရွိမရွိကို ဒီစကားေတြမွာ သံုးသပ္စရာျဖစ္လာပါတယ္..။
    ရိုဟင္ဂ်ာကို လူနည္းစုလို႔ သံုးႏႈန္းသြားတဲ့ကိစၥကတစ္ခ်က္...။ စစ္ေတြနဲ႔ ဘူးသီးေတာင္ေမာင္ေတာမွာ ဘဂၤလီနဲ႔ ရခုိင္ ဘယ္သူမ်ားသလဲ..။ တစ္ႏုိ္င္ငံလံုးသိတာကို ကိုဇာဂနာ မသိခဲ့ဘူး.။

    ေနာက္တစ္ခ်က္က ေသဆံုးသြားရွာတဲ့ ျပည္တြင္းက အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ဆိုသူေတြက ဘာျဖစ္လို႔ မွတ္ပံုတင္နံပါတ္ေတြ အစဥ္လိုက္လို ျဖစ္ေနရတာလဲ..။ ေနာက္ႏွစ္လံုးပဲ လြဲတယ္..။ ေဆြမ်ဳိးမေတာ္ပဲနဲ႔ ..အုပ္စုလိုက္ မွတ္ပံုတင္ ရသလို ဘာလို႔ျဖစ္ေနတာပါသလဲ..။


    အစိုးရျပဳတ္ရင္ၿပီးေရာ ဘယ္သူ႔အေဖေခၚေခၚ အကူအညီယူခဲ့ တဲ့ ယခင္ ABSDF ရဲ႕ Rohingya, Researched by ABSDF ဆိုတဲ့ စာတမ္းတစ္ေစာင္ေၾကာင့္ ၁၉၉၂ ဇြန္ မွာ ရုိဟင္ဂ်ာကို UNHCR အပါအ၀င္ ကမၻာကသိခဲ့ရတယ္..။ အသံုးမက်ခဲ့တဲ့ ယခင္စစ္အစုိးရရဲ႕ အဂတိလုိက္စားမႈဒဏ္ေၾကာင့္ တရားမ၀င္က တရား၀င္ျဖစ္လာတယ္..။ ဒါေတြကို ဘယ္သူ ျငင္းႏိုင္သလဲ..။

  4. Hello! Ko Zar Ga Nar! Your comment are not clear. Firstly , I point out you about the usage of Myanmar Muslims. What is Myanmar Muslims? I understand that Myanmar indicates Myanmar Land or country. Muslims indicates the persons who believe the Islams. Muslim is not the race name. Let's me know which race of Muslims that you indicates above your messages . Are they Burmese or Rakhine or Shan or Mon or Bengalis? As for me, I am a Rakhine or an Arankanese race. I am pure Buddhist. I am a Myanmar. So I am a Myanmar Rakhine Buddhist. The Rohingyas you indicate are Bengalis Muslims from Myanmar. Myanmar Muslims indicate Bengalis Muslims, Pathi Muslims ,Magol Muslims from Myanmar. So I point out again, even Myanmar Muslims are not their race name. For Rakhine people, it is very clear. The people of Rakhine never marry the Bengalis so that there are no Rakhine Muslims or Bengali Muslims. You need to write your comment clearly.

  5. Is the Zar Ga Nar Bengali so-called Rohingya. His feature looks like Rohingya.

  6. All of you Rakhine people don't like any thing that you are refusing . now u r refusing U zargana is not myanmar. if U don't like burmese president u will tell he is chinese. this earth is not yours. why u don't think rakhine living in banglades. they are there from 1824 AD?how they are minister in bangladesh. how they are scoted by banglades army. learn somthing about democracy and human right.

  7. ေနလင္းေဇာ္ေရသမိုင္းဘာေၾကာင္းေက်ညက္ေအာင္းဖတ္ေနတာလည္းၿမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းမွာသြားဖတ္လိုက္ ေလ၊တန္းဘိုရိွတဲ့အခ်ိန္ကိုဘာေၾကာင္းကုန္ေအာင္လုပ္ေနတာလည္း။

  8. Even Bangladesh was the Arakanese Areas. During the King Mun Hti so-called Pyu Ta Thein Mun ruled Dacca and Chittagone at Lamro Era of Arakan. This king rebuilt the images of Buddha Gaya at that time. Chittagone was known as Arakan by Bengali (In Bengali word, it was called Maghel Mulluk. Maghel means Arakanese and Mullul means Country). Arakanese kings ruled from AD 8th Century till AD 1666. The Chittagong was Arakanese Name. It was the master Key of Arakanese Kindom. The whole Bangladesh is once Arakan. The Arakan live well under the Bangladesh Government rule in Chittagone Hill Tract. In 1824, there are no Rohingyas in any history. Arakanese live on their land. Except you so called Rohingyas , we can easily make friends to other Muslims country men. For example, Indonian, Malaysian are like our features. They are very polite.You are very different from these country. Because of your Bengalis so called Rohingyas, Muslims societies are viewed as bad religious. Write your history right. Remember that what your native race is.

  9. Even Bangladesh was the Arakanese Areas. During the King Mun Hti so-called Pyu Ta Thein Mun ruled Dacca and Chittagone at Lamro Era of Arakan. This king rebuilt the images of Buddha Gaya at that time. Chittagone was known as Arakan by Bengali (In Bengali word, it was called Maghel Mulluk. Maghel means Arakanese and Mullul means Country). Arakanese kings ruled from AD 8th Century till AD 1666. The Chittagong was Arakanese Name. It was the master Key of Arakanese Kindom. The whole Bangladesh is once Arakan. The Arakan live well under the Bangladesh Government rule in Chittagone Hill Tract. In 1824, there are no Rohingya terms in any history. Arakanese live on their land. Except you so called Rohingyas , we can easily make friends to other Muslims country men. For example, Indonian, Malaysian are like our features. They are very polite.You are very different from these country. Because of your Bengalis so called Rohingyas, Muslims societies are viewed as bad religious. Write your history right. Remember that what your native race is.

  10. ျမန္မာအစိုးရ၏ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားက ရိုဟင္ဂ်ာ သည္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမဟုတ္ဟု အဘယ္႔ေၾကာင့္ေျပာရသနည္း....

    ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၈၀၀ ေက်ာ္ခန္႔၌ ဘိုးေတာ္ဘုရား လက္ထက္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တိုင္းရင္းသားအျဖစ္ သတ္မွတ္ေရးအတြက္ ဘိုး...ေတာ္ဘုရား စစ္တမ္း ဟုေခၚဆိုေသာမွတ္တမ္းရွိခဲ့သည္။ ထိုစစ္တမ္းသည္ ျပည့္စံု၍ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ေနထိုင္ေသာ လူမ်ိဳးမ်ား အားလံုးကို က်က်နန စစ္တမ္းေကာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုစစ္တမ္းတြင္ ရိုဟင္ဂ်ာဟူေသာ အသံုးအႏႈန္း မရွိခဲ့ေခ်။ မိမိကိုမိမိ ရိုဟင္ဂ်ာဟု ေႂကြးေၾကာ္ေနသူမ်ားမွာ ၁၈၂၅-ေနာက္ပိုင္း ရခိုင္ကို အဂၤလိပ္တို႔ သိမ္းပိုက္ၿပီးမွ ၀င္ေရာက္လာေသာ မူဆလင္ဘာသာ ကိုးကြယ္သည့္ စစ္တေကာင္းေတာင္တန္းေန ဘဂၤါလီမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
    ၁၉၄၂-ဂ်ပန္မ်ား၀င္လာေသာအခါ ရခိုင္မ်ားကို သတ္ျဖတ္ခဲ့ေသာ ကုလားအဖြဲ႔သည္ ဘာသာေရးအသြင္ေျပာင္းကာ ဂ်ေမယာတူ အိုလမာအသင္း ဖြဲ႔စည္းၾကသည္။ အဖြဲ႔ဥကၠဌမွာ အံုေမာ္မ်ာ (ဘီေအဘီအယ္လ္) ျဖစ္သည္။ အုံေမာ္မ်ား အဖြဲ႔သည္ အေနာက္ ပါကစၥတန္မွ ေအာ္လနာမူဟာမတ္ မူဇဟတ္ခန္ႏွင့္ ေမာ္နာအီျဗာဟိန္း တို႔ကိုေခၚ၍ မူဂ်ာဟိန္းအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းၾကသည္။ ပါကစၥတန္နယ္သို႔ ရခိုင္ျပည္ထည့္သြင္းေရး အစီစဥ္ပင္ျဖစ္သည္။ စစ္ေရးအရ ျမန္မာစစ္တပ္ႏွင့္ မယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေသာ မူဂ်ာဟိန္းတို႔သည္ အျခား တိုင္းရင္းသားမ်ား နည္းတူ အခြင့္အေရးရလို၍ မစၥတာေဂၚဖားက ရိုဟင္ဂ်ာဟူေသာ လူမ်ိဳးသစ္တခုကို ၁၉၅၀- စက္တင္ဘာလထုတ္ ဂါဒီးယန္းသတင္းစာတြင္ အသက္သြင္းခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ၁၉၅၁- ဇြန္လတြင္က်င္းပခဲ့ေသာ အလယ္သံေက်ာ္ မူဆလင္ညီလာခံကမူ ရိုဟင္ဂ်ာမဟုတ္ဘဲ ဗမာ မူဆလင္ ကဲ့သုိ႔ ရခိုင္မူဆလင္လူမ်ိဳးဟု ေခၚေ၀ၚရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ရခိုင္တို႔က ငါတို႔ရခိုင္တြင္ မူဆလင္ ဘာသာ၀င္ မရွိဟု ေျပာလာၾကေသာအခါ ရိုဟင္ဂ်ာဘက္သို႔ ေဖာက္ထြက္ရန္ ထြက္ေပါက္ရွာလာၾကသည္။ ရိုဟင္ဂ်ာ လူမ်ိဳးတို႔သည္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုမ်ားအတြင္းတြင္ ပါဝင္ျခင္းမရိွေပ။ လြတ္လပ္ေရးမတိုင္မီ ျမန္မာ့သမိုင္း၊ ရခိုင္သမိုင္းမ်ားတြင္ ရိုဟင္ဂ်ာ ေ၀ါဟာရ မရွိခဲ့ေပ။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးတြင္လည္း မရွိခဲ့ပါ။ ရိုဟင္ဂ်ာဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းသည္ ၁၉၆၀-ခုႏွစ္၊ ၀န္းက်င္တြင္ စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့သည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။ ၁၉၆၀-ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ရိုဟင္ဂ်ာသတင္းစာ၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ရိုဟင္ဂ်ာ ေက်ာင္းသားအသင္းထိ လႈပ္ရွားလာခဲ့ၾကသည္။ ဦးႏု၏ ဖဆပလ ေခတ္တြင္ ရခိုင္ျပည္၌ အဓိက လႊမ္းမိုးေသာ ပါတီႀကီးနွစ္ခုရွိသည္။ ဖဆပလႏွင့္ ရတည (ရခိုင္ စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ပါတီ)တို႔ ျဖစ္သည္။ ရတည၏ ေခါင္းေဆာင္သည္ ဦးေက်ာ္မင္းျဖစ္သည္။ သန္ ့ရွင္း ဖဆပလ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သည့္ ဦးႏုသည္ တိုင္းျပည္၏ အက်ိဳးထက္ သူ႔ပါတီအက်ိဳးကို ၾကည့္တဲ့အေနႏွင့္ ေမယုခရိုင္ဆို၍ လုပ္လာခဲ့သည္။ ေမယုခရိုင္ကို ဘဂၤါလီ ေတြကို ၀င္ခြင့္ျပဳၿပီး မဲရဖို႕ အတြက္ မ်က္ႏွာသာေပး၍ မွတ္ပံုတင္ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္။ ဦးႏု မဲရရန္ အတြက္ မ်က္ႏွာသာေပးေသာအခါ ဘဂၤါလီမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးအဆင့္ထိ တိုးတက္လုပ္ေဆာင္ လာသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ ၁၉၆၀-ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ရိုဟင္ဂ်ာသတင္းစာ၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ရိုဟင္ဂ်ာ ေက်ာင္းသားအသင္းထိ လႈပ္ရွားလာခဲ့ၾကသည္။ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ ျပႆနာေတြကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း ျဖစ္သည္။ ၁၃၊ ၅၊ ၈၈ - ေန႔က ေမာင္ေတာၿမိဳ႕နယ္တြင္ အလြန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ ကုလားလႈပ္ရွားမႈ တစ္ခုျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ကုလား ၅၀၀၀၀-ခန္႔သည္ ေမာင္ေတာၿမိဳ႕ကို အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာမွ ၀ိုင္းၿပီး ဟစ္ေအာ္ေႂကြးေၾကာ္ မီးရိႈ႕သတ္ျဖတ္ ရန္ ခ်ီတက္လာခဲ့ၾကသည္။ လႈပ္ရွားမႈမွာ ညေနရွစ္နာရီခြဲမွ ေနာက္ တေန႔နံနက္ ၃-နာရီခြဲအထိ ၾကာခဲ့သည္။ သူတို႔ ဘာသာစကားျဖင့္ ဘုရားသခင္ အလိုက် တိုက္ပြဲ၀င္ၾက၊ မင္းတို႔ တိုင္းျပည္ ငါတို႔တိုင္းျပည္ ျဖစ္ရမည္ဟူ၍ ဟစ္ေအာ္ၾကသည္။ ၁၉၄၂ မတိုင္မွီက ေမာင္ေတာၿမိဳ႕နယ္အတြင္း တည္ရွိခဲ့ေသာ ရခိုင္ရြာေပါင္း ၁၉၅-ရြာမွာ ၁၉၉၂ တြင္ ၄၆ ရြာသာ က်န္ပါေတာသည္။ က်န္ရြာမ်ားအား မူဆလင္မ်ားက လူဦးေရအသာစီးရမႈျဖင့္ သိမ္းပိုက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဤသည္မွာ ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုသူမ်ားေပၚေပါက္လာပံု သမိုင္းအက်ဥ္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ လက္ရွိျမန္မာအစိုးရ၏ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားက ရိုဟင္ဂ်ာ သည္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမဟုတ္ဟု ေျပာခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။ အျပည့္အစံုအကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါလင့္တြင္တြင္ေလ႔လာႏိုင္ပါသည္။See More
    ရိုဟင္ဂ်ာ - Myanmar Online Encyclopedia
    wikimyanmar.co.cc

  11. သမိုင္းပညာရွင္မဟုတ္ေတာ့ဘယ္သူကမိုးက်၊ဘယ္ဝါကေျမဖြား၊ဘယ္သူကက်ဴးေက်ာ္မသိဘူး။ဖတ္မိမွတ္မိသ ေလာက္ႏွင့္ဆို (ကုလားမႏုိင္ရခိုင္မဲျပီး)ဘိုးေတာ္ဘုရား၁၇၂၄ခု ရခိုင္က်ဴးေက်ာ္သိမ္း(ငါးမရေရခ်ဳိးျပန္)သေဘာႏွင့္ရခိုင္ေျမနင္းခဲ့တာေတာ့ေစာဒကတက္စရာအျငင္းဖြားဘြယ္မရွိပါ။

  12. ကုလာမနိုင္ရခိုင္မဲတာေလ ကုလားလိုပဲေျပာတာ။ရိုဟင္ဂ်ာမနိုင္ရခိုင္မဲတာမွမဟုတ္တာ။ ေနစရာေျမမရွိလို႕ မွီရာ ေမ်ာက္သစ္ကိုင္းဆြဲသလို႕ ျမန္မာျပည္ကုတ္ကပ္ေနၾကတာရွက္လဲမရွက္ၾကဘူး။

  13. မွန္တယ္ မွန္တယ္

  14. မင္းတို့ရခိုင္ေတြလဲ မၾကာခင္ေပ်ာက္ကြယ္ရေတာမယ္၊ ရိုဟင္ဂ်ာၿပီရင္ မင္းတို့ရခိုင္ေတြရဲ့ အလွည့္ပဲကြာ။ ဗမာေတြဟာ ရခိုင္ေတြ အေပၚဘယ္တံုးကေကာင္းခဲ့ဘူးလို့လဲ၊ ရွိရင္ေထာက္ၿပလို့ ရတယ္။ ေၿပးစရာေၿမမရွိဘဲ တကယ္ဒုက္ခ ေရာက္မယ္ ရခိုင္ေတြကို သနားမယ္လူ ဘယ္သူမွ ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ဗုဒြ့ဘာသာဘုန္းၾကီးကိုေတာင္မွ ခ်မ္းသာမေပးခဲ့တဲ့ ဦးသိန္းစိန္ရဲ့ ယဥ္နီယဥ္နက္ ေတြကို ေစာေစာစိစိ နားလည္ႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားထားၾက။ ဦးခင္ညြန့္ ေၾကာင္သူေတာ္ၾကီးကိုလဲ လံုး၀ေလ်ာ့မတြက္နဲေပါကြာ။ရိုဟင္ဂ်ာေတြရဲ့ အေၿဖလဲ မၾကာခင္ထြက္လာေတာမယ္။

Write A Comment

Rohingya Exodus