Latest Highlight

လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္သို႔မဟုတ္ ေၾကမြသြားေသာ အိပ္မက္မ်ား(အပိုင္း- ၁-၂)

လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္သို႔မဟုတ္ ေၾကမြသြားေသာ အိပ္မက္မ်ား(အပိုင္း- ၁)

အခ်ိန္က ၁၉၈၀- ေနရာ- အင္းစိန္ေထာင္။

ထြန္းေအာင္ေက်ာ္တေယာက္ ေနမေကာင္းသျဖင့္ ေဆး႐ုံတက္ေနရေသာ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ရဲျမင့္သိန္း႐ွိရာ ေထာင္ေဆး႐ုံသို႔ ထြက္လာခဲ့သည္။ အခ်ိန္က ေန႔လည္ခန္႔ေတာ့ ႐ွိေပလိမ့္မည္။

ရဲျမင့္သိန္းကို ကုတင္ေပၚတြင္ ပက္လက္ေတြ႕လိုက္ရသည္။ “သူငယ္ခ်င္း စိတ္မေလ်ာ့နဲ႔၊ ငါတို႔ ငါးႏွစ္ျပည့္ရင္ လႊတ္မယ္လို႔ ငါေျပာထားတယ္ မဟုတ္လား၊ ငါးႏွစ္ျပည့္ခါနီးၿပီ” ဟု အားေပးေတာ့ ရဲျမင့္က ၿပဳံးၿပီး “မင္း ဒီလိုဘဲ ေျပာေနတာဘဲ လြတ္မယ္မထင္ပါဘူးကြာ” လို႔ အားေလ်ာ့သံနဲ႔ ေျပာသည္။

“ေအးပါကြာ စိတ္မေလ်ာ့ပါနဲ႔ လြတ္မွာပါ၊ တကယ္ပါကြ၊ ယုံလိုက္စမ္းပါ” ဟု သူငယ္ခ်င္းကို အားေပးမိသည္။ ထို႔ေနာက္ အခန္းထဲမွ ထြက္လာၿပီး ေဆး႐ုံဝင္း ထြက္ေပါက္သို႔ လွမ္းလာခဲ့သည္။ ရင္ထဲတြင္ သူငယ္ခ်င္းအတြက္ စိတ္မေကာင္း၊ မေသႏိုင္ပါဘူးဟု အားေပးမိသည္။

“ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္! ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္! ေဆးမွဴးကိုဘသန္းက လွမ္းေခၚသည္။ လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူ႔ေဆးခန္း ျပဴတင္းေပါက္မွ လက္ယပ္ေခၚေနသည္။” “ျမန္ျမန္မာလာဗ်ဳိ႕ ခင္ဗ်ားတို႔အတြက္ သတင္းပါတယ္” ဟု ေအာ္ေျပာသျဖင့္ ေျပးသြားမိသည္။

“နားေထာင္ နားေထာင္” ဟု ကိုဘသန္းက ေျပာသည္။ သူ႔မ်က္ႏွာတြင္ ဝမ္းသာေနသည့္ အသြင္ကို ေဆာင္ေနသည္။ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ ေရဒီယိုမွ ေျပာသံကို နားစိုက္ေထာင္လိုက္သည္။ “ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရမွ ယေန႔မွ စ၍ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးလိုက္သည္။ ထုတ္ျပန္ခ်က္ ၂/ ၈၀ အရ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ျပဳလိုက္ၿပီး ရာဇဝတ္အက်ဥ္းသားမ်ားကို ၃ ပုံ ၂ ပုံ ေလ်ာ့ရက္ေပးလိုက္သည္” ဆိုသည့္ အသံသည္ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ နားတြင္းသုိ႔ သကာရည္အလား ခ်ဳိျမစြာ စီးဆင္းလို႔ သြားသည္။ ကုိဘသန္းကို ေက်းဇူးတင္စကား ကမန္းကတန္းေျပာၿပီး ရဲျမင့္႐ွိရာ လူနာေဆာင္သုိ႔ ဒုန္းစိုင္းေျပးလာခဲ့သည္၊ ေပ်ာ္လိုက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း။ “ငါတို႔ လြတ္ၿပီကြ၊ ငါတို႔လြတ္ၿပီ” ဟု ရင္တြင္းမွ လႈိက္လွဲစြာ ျမည္ဟိန္းေနခဲ့သည္။ ရဲျမင့္ကုတင္ေ႐ွ႕ေရာက္ေတာ့

“ေဟ့ေကာင္ ကုလားမ ငါတုိ႔ လြတ္ၿပီကြ၊ ငါမေျပာလား၊ ငါတို႔ ငါးႏွစ္ မေနရပါဘူးလို႔” ဟု ဝမ္းသာအားရ ေျပာမိသည္။ ရဲျမင့္က မခ်ဳိမခ်ဥ္ ၿပဳံးၿပီး “ငါေတာ့ မေပ်ာ္ဘူးကြာ” ဟု ဆိုသည္။ “ဘာလို႔တုန္းကြ” ဟု ေမးေတာ့ “ငါအသဲေရာင္ေနေတာ့ လြတ္ရင္ အရက္ေသာက္လို႔ ရမွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု ညဥ္းျပသည္။

“ေခြးမသား အေရးထဲ အရက္မေသာက္ရမွာ စိတ္ညစ္ေနရေသးတယ္” ေျပာေျပာဆိုဆို သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ေပ်ာ္ျမဴးေနၾကသည္။ ထိုေနာက္ ရဲျမင့္ကို ထားခဲ့ၿပီး (၃) ေဆာင္သုိ႔ ျပန္ေျပးသည္။ ဟိုေရာက္ေတာ့ ရဲေဘာ္ေတြအားလုံးကို ၾကားခဲ့သည္ကို ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုရင္း အားလုံး တဝုန္းဝုန္းႏွင့္ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ ေပ်ာ္လိုက္သည့္ျဖစ္ျခင္း။ ကသူက ကသည္၊ ဂြ်မ္းထိုးသူက ထိုးသည္။ အေပ်ာ္ဆုံးေန႔ဆိုသည္က ဒီလိုေန႔ပါဘဲဟု ဆိုရမလိုပင္ ျဖစ္သည္။

႐ွင္လိင္ျပန္ေသာေန႔၊ အိမ္ေထာင္က်ေသာေန႔၊ ေထာင္မွလြတ္ေသာေန႔ဆိုသည့္ ေန႔သုံးေန႔သည္ အေပ်ာ္ဆုံးေန႔မ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ယေန႔ ျမန္မာျပည္တြင္ ကိုရင္မ်ား ႐ွင္လိင္ျပန္ေသာေန႔သည္ အေပ်ာ္ဆုံးေန႔အျဖစ္ မသတ္မွတ္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ယေန႔ေခတ္ ကိုရင္ဝတ္ျခင္းသည္ ဟိုေ႐ွးယခင္က ကိုရင္ဝတ္ပုံ အကြာျခားႀကီးကြာျခားလို႔ ေနခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။

ေ႐ွးေခတ္က ကိုရင္ဝတ္လ်င္ မိဘက ဥပဇၨာယ္ဆရာေတာ္ထံ အပ္ရသည္၊ ဆရာေတာ္က “ဒီကိုရင္ဟာ သာသနာပိုင္သြားၿပီ မင္းတို႔ႏွင့္ မဆိုင္ေတာ့” ဟု ေျပာလႊတ္လိုက္သည္။ မိဘကလည္း ဆရာေတာ့္ကို အၿပီးအပ္ၿပီး ဆရာေတာ္ သေဘာဟု လက္ခံရသည္။ လက္မခံေသာ မိဘ၏ သားသမီးကို ဆရာေတာ္က ကိုရင္စည္းမေပး။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေခတ္က ကိုရင္ဘဝေရာက္သည္ႏွင့္ မိဘက လာေရာက္လွဴဒါန္းကူညီျခင္းမွ အပ အစစအရာရာ ဆရာေတာ္ကသာ ကိုရင္မ်ားကိုပုိင္သည္။ ကိုရင္ေတြ သာသနာမွာ မေပ်ာ္ပိုက္ဘဲ မိဘထံ ဘယ္ေလာက္ျပန္ခ်င္ျပန္ခ်င္ ဆရာေတာ္က ဟင့္အင္းဆုိလွ်င္ မျပန္ႏိုင္ၾက၊ ႀကိတ္ငိုသူငို၊ မိဘမ်ားကို ႀကိတ္ၿပီး ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ေပးပါဟု ပူဆာသူက ပူဆာ။ ဆရာေတာ္က ခြင့္မျပဳလွ်င္ မိဘလည္း မတတ္ႏိုင္ၾက။

ဆရာေတာ္က ေအး မင္းတို႔ သၿဂိဳဟ္၊ ပရိတ္ႀကီး၊ ကိန္းဂဏန္း ဒူးဂဏန္း အကုန္ရေအာင္က်က္၊ ရတဲ့ ကိုရင္ကို ျပန္ခြင့္ျပဳမယ္ဆိုလွ်င္ ကိုရင္ႀကီးငယ္မဟူ ဖင္ဗူးေတာင္းေထာင္၍ သၿဂိဳဟ္ ၉ ပိုင္း၊ ပရိတ္ႀကီး ၁၁ သုတ္၊ ပ႒ာန္း အက်ဥ္းအက်ယ္၊ ေမတၱာပို႔စသည္တုိ႔ကို သူ႔အ႐ြယ္အလိုက္ ဆရာေတာ္က ခ်ေပးသမွ်ကို က်က္ၾကရသည္။ ထိုအထဲတြင္ ဆရာေတာ္က ေၾကနပ္သည့္ အဆင့္ေရာက္လာေသာ ကိုရင္ကို လူထြက္ခ်င္ပါက ထြက္ခြင့္ျပဳသည္။ လူထြက္ခြင့္ရေသာ ကိုရင္သည္ ဂြ်မ္းသုံးေလးျပန္ ထိုးသည့္ အထိ အလြန္ေပ်ာ္သည္။ မထြက္ရေသာ ကိုရင္တို႔က ငုိယုိ၍ က်န္ရစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ခေလးဘဝ ႐ွင္လိင္ျပန္ေသာေန႔သည္ အေပ်ာ္ဆုံးေန႔တေန႔ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

ယၡဳေခတ္တြင္မူ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြား လွဴဘြယ္ပစၥည္းပစၥယေပးလွ်င္ ဘုန္းႀကီးက ခ်က္ခ်င္းဆံခ် သကၤန္းေတာင္းလိုက္ဆိုခိုင္းၿပီး ကိုရင္ဝတ္ေပးလိုက္သည္။ ကိုရင္ေတြ ဘာဘာညာညာ သိပ္မသင္ရ (၇) ရက္ ျပည့္သည္ႏွင့္ သကၤန္းခြ်တ္ၿပီး မိဘထံျပန္လိုက္သြားၾကသည္။ လူထြက္ရာ၌ ဘာခက္ခဲမႈမွ်မ႐ွိ။ လြယ္လိုက္သည့္ျဖစ္ျခင္း။ ေ႐ွးစံနစ္သည္ ဗုဒၶဘာသာကို ပိုမိုခိုင္ၿမဲေစသည္။ ဘာသာတရားႏွင့္ သံဃာေတာ္တို႔ကို ပိုမိုတန္ဘိုးထား ေလးစားေစသည္။ ကိုရင္လြယ္လြယ္ဝတ္၍ မရသလို လြယ္လြယ္ထြက္၍လည္း မရေခ်။ ဝတ္ခ်င္လွ်င္ သာသနာပိုင္အျဖစ္ေပးပါသည္ဟု မိဘက သေဘာတူရသည္။ မဝတ္ခင္ သကၤန္းေတာင္းကို အလြတ္က်က္ရသည္။ မရလွ်င္ သကၤန္းစည္းမေပးဘဲ ရသည္အထိ က်က္ရသည္။ ယေန႔ေခတ္ လြယ္လြယ္ဝတ္၊ လြယ္လြယ္ထြက္ စံနစ္ျဖင့္သျဖင့္ တန္ဘိုးက်သည္။ သာသနာညွဴိးႏြမ္းလာသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားကို ႐ိုေသရမွန္း အေလးအနက္ထားရမွန္း မသိသည့္ ေခတ္ျဖစ္လာခဲ့သည္။

အိမ္ေထာင္က်ေသာ အခါတြင္လည္း ေ႐ွးက သမီး႐ွင္ထံ သုံးႏွစ္သုံးမိုး ကြ်န္ခံၿပီး အလုပ္လုပ္ရသည္။ သုံးႏွစ္ျပည့္မွ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ရသည္။ ထို႔အတြက္ အိမ္ေထာင္က်သည့္ေန႔သည္ အထူးေပ်ာ္႐ႊင္ရေသာေန႔ပင္ ျဖစ္သည္မွာ အံ့ၾသစရာမဟုတ္ေခ်။ ယေန႔ အိမ္ေထာင္မက်ခင္ကတည္းက Living Together အတူ အိပ္ေနၾကၿပီ၊ ေခတ္မွီေနၾကၿပီ၊ တခါတရံ လက္မထက္ဘဲ ထိုအတိုင္း ႏွစ္ႏွင့္ခ်ီၿပီး ေနေနၾကသျဖင့္ လက္ထပ္ေသာအခါတြင္ ထူးဆန္းေထြလာ စိတ္လႈပ္႐ွား ႐ွိမေနေတာ့ေခ်။ လြယ္လြယ္ရေနသျဖင့္ တန္ဘိုးထားမႈ က်ဆင္းလာခဲ့ရသည္။

ေထာင္ကလြတ္တဲ့ေန႔သည္ အလြန္ေပ်ာ္စရာေကာင္းမည္ အမွန္ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီစံနစ္က်င့္သုံးေသာ ႏုိင္ငံတခုတြင္ ေထာင္မွ လြတ္ေသာသူသည္ အျပစ္ဒါဏ္ခံၿပီးသူ ျဖစ္သျဖင့္ သူ႔အတြက္ ရာဇဝတ္ျပစ္မႈ ထပ္ၿပီးမက်ဴးလြန္ပါက ဘာမွ် စိုးရိမ္ေၾကာင့္က်စရာမ႐ွိေပ။ လြတ္လြတ္ကြ်တ္ကြ်တ္ ေပ်ာ္စရာပင္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ဒီမိုကေရစီစံနစ္ ဆိတ္သုဥ္းေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္မူ ေထာင္မွလြတ္ေသာ္လည္း တရားဥေပဒ စိုးမိုးမႈ မ႐ွိသျဖင့္ လုံၿခဳံမႈ မ႐ွိႏိုင္ လြတ္ပင္ လြတ္ျငားေသာ္လည္း က်ီးလန္႔စာစားေနရေသာ ဘဝပင္ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားဘဝသည္ အာဏာ႐ွင္ႏိုင္ငံမ်ားလက္ေအာက္တြင္ လုံၿခဳံမႈ ကင္းမဲ့ေနသျဖင့္ ေထာင္မွ လြတ္ေသာ္ျငားလည္း ဖိႏွိပ္မႈ စံနစ္ ေထာင္တြင္း၌ ဆက္လက္ေနထိုင္ၿမဲ ေနထုိင္ၾကရသျဖင့္ ေပ်ာ္သင့္သေလာက္ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈ မရ႐ွိႏိုင္ေခ်။

အေပ်ာ္ဆုံး ေန႔သုံးေန႔အေၾကာင္း ႐ွင္းျပေနရသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ့္၏ ဇါတ္လမ္းေလး ရပ္ေနသည္ကို ျပန္ဆက္ပါဦးမည္။ (၃) ေဆာင္ဝင္းအတြင္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ေအာင္ပြဲခံေနစဥ္ ေထာင္ပိုင္ေထာင္မွဴးတို႔မွ လူစာရင္းမ်ားကို စစ္ေဆးလာပါလာသည္။ ထို႔ေနာက္ အလုပ္သမားအေရးအခင္းမွ ပါလာေသာ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ထို႔ေနာက္ ႏွစ္အနည္းငယ္သာ က်ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၊ ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီႏွင့္ ဆက္သြယ္သည့္အမႈျဖင့္ က်ေနေသာ မီးေမာင္းအဖြဲ႕သားမ်ား၊ စာေစာင္ထုတ္ေဝမႈ၊ ကဗ်ာထုတ္ေဝမႈ စသည္ျဖင့္ က်ေနေသာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားကို ၃ ပုံ ၂ ပုံ ေလ်ာ့၍ တြက္ခ်က္ၿပီး ၃ ပုံ တပုံ ေနသား႐ွိပါက ရာဇဝတ္အက်ဥ္းသားမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ေထာင္မွ စတင္လႊတ္ေပးပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေ႐ွ႕တြင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ဦးသန္႔၊ ဂြ်န္၊ မႈိင္းအေရးအခင္းမွ ရဲေဘာ္မ်ား တသုတ္ၿပီး တသုတ္ ထြက္သြားၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က က်န္ရစ္သူ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို မ်က္ရည္လည္လည္ႏွင့္ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး စိတ္မေကာင္းေၾကာင္းေျပာသြားၾကသည္။

ထိုသူမ်ား တသုတ္ၿပီး တသုတ္ ထြက္သြားေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ တသိုက္မွာမူ မလြတ္ဘဲ က်န္ေနသည္။ တရက္ၿပီး တရက္၊ တသုတ္ၿပီး တသုတ္ လႊတ္ေနသည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ ရာဇဝတ္ သားမ်ားအားလုံးကိုေရာၿပီးလႊတ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို ေန႔ဖက္တြင္ လႊတ္သည္က နည္းၿပီး ညဖက္တြင္ လႊတ္သည္ကမ်ားသည္။ ဒီလိုနဲ႔ တပတ္ျဖစ္လာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ထြန္းေအာင္ေက်ာ္စတင္ ေပါက္ကြဲလာသည္။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ စိတ္ဒုန္းဒုန္းခ်ၿပီး ေနေနတာ အေကာင္းသား၊ ဒီလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာ ခြင့္ဆိုတာႀကီး ေပၚလာမွ နဂို ဒုန္းဒုန္းခ်ၿပီးသား စိတ္ အနယ္ထလာသည္။ လႊတ္သည္ေျပာသည့္အတြက္ လြတ္ၿပီဟူေသာ အသိေၾကာင့္ လူက လြတ္ခ်င္လာသည္။ သုိ႔ရာတြင္ တကယ္တမ္း မလြတ္ဘဲ ျဖစ္ေနသည့္အခါ ထိုစိတ္ဆင္းရဲမႈမ်ဳိးသည္ ခံစားဘူးသူမ်ားမွ ကိုယ္ခ်င္းစာႏိုင္ပါလိမ့္မည္ဟု ေျပာပါရေစ။

စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္ေပါက္ႏွင့္ မိန္းေဂ်း (Main Jail) ကို ျဖတ္ၿပီး ႀကိဳးတိုက္ထဲဝင္သည္။ ယၡင္က ဝင္မရ၊ မိန္းေဂ်း ျဖတ္လွ်င္ သြားခြင့္ရမွျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ႏွင့္ ရဲျမင့္သိန္းတို႔ ခတ္တည္တည္ မိန္းေဂ်းျဖတ္သည္။ ဝါဒါေတြက မေျပာရဲျဖစ္ေနသည္။ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ အမိန္႔ေၾကာင့္ ျဖစ္မည္ထင္သည္။ ႀကိဳးတိုက္ထဲတြင္ေသဒါဏ္က်ေနေသာ မန္းေငြေအာင္၊ မန္းဒါဝိတ္၊ ဦးထိန္လင္း (ရခိုင္လူမ်ဳိး)၊ဆရာေတာ္ ဦးလာဘ၊ ေဖါက္ခြဲေရးသမား ေဇာ္ျမင့္၊ ေဇယ် ၊သူရတို႔ႏွင့္ ေတြ႕သည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးၿပီး မလႊတ္သည့္အတြက္ မဆလအစိုးရ ကတိမတည္ လိမ္သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဆႏၵျပမည္ဟု ညွိသည္။ အားလုံးက သေဘာတူသည္။ ထို႔ေနာက္ အခ်ဳပ္က်ေနသည့္ အခ်ဳပ္ခံ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားကို ၃ ေဆာင္အေပၚ (၁) ႏွင့္ အေပၚ (၄) ခန္းတြင္ ဝင္ေရာက္ ေဆြးေႏြးသည္။ သူတို႔ကလည္း ပါမည္ဟု ဆိုသည္။ အခ်ဳပ္သားမ်ားသည္ေထာင္က်မ်ားလိုအၿပင္ထြက္ခြင့္မရ။ ေနာက္တေန႔ ႀကိဳးတိုက္သို႔ တေခါက္သြားသည္။ အားလုံးႏွင့္ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးအျပန္တြင္ ဦးထိန္လင္းက ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကို တိုးတိုးကပ္ေျပာသည္။ မန္းေငြေအာင္ကို မယုံႏွင့္ဟုဆိုသည္။ ႀကိဳးတိုက္တြင္ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ မ႐ွိခိုက္ မန္းေငြေအာင္က ဆႏၵျပမႈတြင္ မပါရန္ေျပာသည္။ အကယ္၍ ေအာင္ျမင္လွ်င္ ေနာက္မွဝင္ပါရန္ႏွင့္ မေအာင္ျမင္လွ်င္ သူဖာသာသူခံပေလ့ေစဟု ေျပာျခင္းကို ဦးထိန္းလင္း မႀကိဳက္ လက္မခံ။ သူ႔ကို ရာထားသူ လုံးဝပါမည္ဟု ကတိေပးသည္။ စည္းလုံးရမည့္အခ်ိန္တြင္ ဤကဲ့သို႔ စိတ္ထားသူမ်ား႐ွိေသးသလားဟု ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ အံ့ၾသမိသည္။

ေနာက္တေန႔ မနက္ပိုင္းတြင္ (၃) ေဆာင္၌ က်န္႐ွိေနေသးေသာ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္သြားသျဖင့္ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္တို႔ လူနည္းစုသာ က်န္သည္။ ထို႔ေနာက္ညအခ်ိန္တြင္ (၃) ေဆာင္တခုလုံးကို (၅) ေဆာင္သို႔ ညတြင္းေျပာင္းခုိင္းသျဖင့္ အထုတ္အပိုးကိုယ္စီျဖင့္ ေျပာင္းခဲ့ၾကရသည္။

ထြန္းေအာင္ေက်ာ္တို႔ (၅) ေဆာင္ေရာက္ၿပီးေနာက္ သူတို႔အုပ္စုကို ခ်န္၍ (၃) ေဆာင္မွ ေျပာင္းလုိက္လာသူ ရာဇဝတ္သားမ်ားကိုရာဇဝတ္သားမ်ားအားလံုးကို (၃) ေဆာင္သုိ႔ ျပန္ေခၚသြားသည္။ “ေအာ္၊ ငါတို႔ ေထာင္ဆူမွာ ဒီေလာက္ေတာင္ ေၾကာက္ၾကပါလား” ဟု ၿပဳံးမိသည္။ ေထာင္ထဲတြင္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးၿပီးေနာက္ ရက္ေပါင္း ၁၆ ရက္ခန္႔ေနၿပီးမွ ည ၉ နာရီခန္႔တြင္ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္တို႔ တသက္တကြ်န္း၊ ႏွင့္ေသဒါဏ္ က်ေနသည့္ႏွစ္ႀကီးသမားမ်ားကို ဗူးဝသို႔ ေခၚထုတ္ၿပီး လူစစ္ေဆးျခင္း၊ လက္ေဗြႏွိပ္ျခင္း၊ စသည္တုိ႔ကို ျပဳလုပ္လာၿပီး ည ၁၂ နာရီခန္႔တြင္ အခ်ဳပ္ကားႀကီးမ်ားေပၚ အသုတ္လိုက္တင္ၿပီး လႊတ္လိုက္သည္။

လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးၿပီး မလြတ္ခင္ (၁၆) ရက္ ေနထိုင္ခဲ့ရသည့္ ကာလသည္ ေနသား ၅ ႏွစ္ခန္႔ ေနထိုင္ခဲ့သည့္ ကာလထက္မ်ားစြာ စိတ္ဆင္းရဲခံစားမႈ အျပင္းထန္ဆုံးကာလအျဖစ္ ရင္ထဲတြင္ နာနာက်င္က်င္ အမာ႐ြတ္ထင္က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ေက်းဇူးတင္ခံရမည့္အစား မဆလအစိုးရ လုပ္ရပ္သည္ နာက်ည္းမႈကို တိုးပြားေစခဲ့သည္။

ေထာင္တြင္း၌ မလြတ္သျဖင့္ ေဒါသေပါက္ကြဲေနၾကသလို ေထာင္ျပင္ ျမင္ကြင္းသည္လည္း ေၾကကြဲစရာ အတိျဖင့္ ျပည့္ေနခဲ့သည္ကို ေထာင္တြင္း႐ွိ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္တုိ႔ တသိုက္က မသိ႐ွိခဲ့ၾကေခ်။

လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္အမိန္႔ေၾကာင့္ ေထာင္ျပင္တြင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား မိသားစုမ်ား ေန႔မဆိုင္း ေရာက္ခ်လာၾကသည္။ ထိုအထဲတြင္ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ႏွင့္ ရဲျမင့္သိန္းတို႔၏ အေမမ်ားျဖစ္ေသာ ေဒၚၾကင္ႏွင့္ ေဒၚမမေလးတို႔လည္း ပါသည္။ ေထာင္ပိုင္ကို ေဒၚၾကင္က ဝင္ေမးသည္။ ေထာင္ပိုင္က မလြတ္ေသးဘူးဟု ေျပာသည္။ အထက္အမိန္႔မရေသးေၾကာင္း ေကာင္းမြန္စြာ ေျပာျပသျဖင့္ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ သည္လိုႏွင့္ ေန႔တိုင္း မနက္ဆိုလွ်င္ ကားေမာင္ၿပီး ေဒၚမမေလးအိမ္ဝင္ေခၚၿပီး အေမႏွစ္ေယာက္သား ေဇာႏွင့္ ေထာင္ဗူးဝသို႔ ထမင္းခ်ဳိင့္ ဆြဲၿပီးလာေစာင့္သည္။ တရက္မွ ႏွစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္မွ သုံးရက္ၾကာလာသည္။ လြတ္လာသူမ်ားကို လိုက္ေမးသည္။ ေထာင္ဝင္စာေတြ႕စဥ္ မ်က္မွန္းတန္းမိေသာ သားသူငယ္ခ်င္းမ်ားေတြ႕လွ်င္ လိုက္ေမးသည္။ ယခင္ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားကလည္း လာႀကိဳၾကသည္။ သူတို႔ကလည္း ေဒၚၾကင္တို႔ကို အားေပးသည္။ သုိ႔ရာတြင္ သားတို႔က လြတ္မလာ။ ညေနပိုင္း ဝါဒက ဒီေန႔ ၿပီးၿပီ။ မလြတ္ေတာ့ အိမ္ျပန္ၾကပါ ေျပာမွ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ အိမ္ေရာက္ေတာ့ ေယာက်္ားျဖစ္သူကို ေျပာၿပီး “က်ဳပ္သားေလးေတာ့ မလြတ္ေတာ့ဘူးလား မသိဘူးေတာ္”ဟု ဆိုၿပီး မ်က္ရည္က်သည္။ သားခ်စ္ေသာ မိခင္တို႔ မ်က္ရည္သည္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးသည့္အခါ ပို၍ က်ခဲ့ရသည္။ ပို၍ ဝမ္းနည္းခဲ့ရသည္။ လြတ္လာသူမ်ားကိုၾကည့္ၿပီး မိမိသားသမီးပါမလာသျဖင့္ ပို၍ ေၾကကြဲခဲ့ၾကရသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ဒုကၡကို အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားမ်ား ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ၾကမည္မဟုတ္။

လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္အမိန္႔ေၾကာင့္အစကနဦးေပါက္ဖြါးလာခဲ့ေသာလွပအိပ္မက္မ်ားထိုရက္ပိုင္းအတြင္းေၾကမြ ပ်က္ စီးလ႔ိုသြားခဲ့ပါၿပီ၊ ႏွလုံးသားတြင္လည္းနာက်ဥ္းမွဳဒါဏ္ရာအမာရြတ္တို႔ကထပ္ဆင့္ေနရာယူခဲ့ၿပီၿဖစ္သည္။

ေအာ္လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ဆိုတာလူတခ်ိဳ႕ကရီစရာလုပ္ကြက္အၿဖစ္ကစားလိုက္ေသာ္လည္းယံုၾကည္ခ်က္ ေၾကာင့္အက်ဥ္းက်ေနသူ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ မလြတ္သူမ်ားအဖို႔ အိပ္မက္ဘုံေလးယုတ္မာရက္စက္ ေသာမုန္တိုင္းဒါဏ္ေၾကာင့္ေၾကမြပ်က္စီးသြားခဲ့သလိုပင္။

ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ (ေအာက္တိုဘာလ၊ ၁၅ရက္၊ ၂၀၁၁ခုႏွစ္)

______________________________________________________________________

လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္သို႔မဟုတ္ ေၾကမြသြားေသာ အိပ္မက္မ်ား(အပိုင္း- ၂)


ဦးသိန္းစိန္အစိုးရသည္ တိုင္းျပည္သုိ႔ အက်ဥ္းသား ၆၃၅၉ ဦးကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ျပဳလိုက္သည္ဟု ေၾကျငာ ခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၂၀၀၀ ေက်ာ္ထဲမွ ၂၀၇ ဦးကိုသာ လြတ္သူမ်ားထဲတြင္ ပါလာခဲ့သည့္အတြက္ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးသမားကို ေဒါသအမ်က္ ထြက္ေစခဲ့သလို ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ မိသားစု မ်ား၏ အိပ္မက္မ်ား ေၾကမြသြားေစခဲ့ေပသည္။ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္သည္ ဘာအက်ဳိးအျမတ္မွ ထြက္မလာ ခဲ့ဘဲ အစိုးရႏွင့္ အတုိက္အခံ ႏွစ္ဖက္စလုံးအတြက္ အႏႈတ္လကၡဏာကိုသာ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ဦးသိန္းစိန္၏ အျပဳ သေဘာ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့မႈမ်ားေၾကာင့္ ရ႐ွိေနသည့္ ယုံၾကည္ကိုးစားမႈမ်ားသည္ ထိုလုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ထိခိုက္ဆုံး႐ႈံး မႈမွာဒီမိုကေရစီစံနစ္သို႔တကယ္ေၿပာင္းေနပါသည္ဆိုသည့္ေၿပာဆိုခ်က္အေပၚ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ျပည္တြင္းရွိအင္ အား စုမ်ားမွ သံသယၾကီးစြာၿဖစ္သြားေစခဲ့ၿခင္းပင္ၿဖစ္သည္။

ယခင္ စစ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို ဓါးစာခံမ်ားအျဖစ္ထားၿပီး အခ်ိန္ဆြဲေရးဗ်ဴဟာ က်င့္သုံးခဲ့ျခင္းသည္ အလြန္ေအာင္ျမင္မႈရ႐ွိခဲ့သည္။ ကုလသမဂၢအထူးကိုယ္စားလွယ္ ရာဇာလီအစၥေမးလ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသုိ႔ မေရာက္ခင္ႀကိဳ၍ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၁၀ ေယာက္ အေယာက္ ၂၀ လႊတ္ေပးျခင္းျဖင့္ အျပဳသေဘာ ေျပာင္းေတာ့မေယာင္ ဟန္ျပလုပ္ရပ္ ညႊတ္ကြင္းထဲသုိ႔ ရာဇာလီသက္ဆင္း ခဲ့ရၿပီးလွည့္ဖ်ားျခင္း ခံခဲ့ရ သည္။ ရာဇာလီအား အက်ဥ္းသားမ်ားကို လက္ေတြ႕ လႊတ္ေပးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာခင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္အားလည္း လႊတ္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အတိုက္အခံမ်ားႏွင့္ စတင္ေဆြးေႏြးရန္ စီစဥ္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ လွည့္ဖ်ားေျပာဆိုေနခဲ့ၿပီး တလၿပီးတလ တႏွစ္ၿပီးတႏွစ္ အခ်ိန္ဆြဲေနခဲ့သည္။ ႏွစ္ၾကာလာၿပီး ေျပာင္းလဲမႈ တစုံ တရာမေတြ႕သည့္အခါ ရာဇာလီအား အတိုက္အခံတို႔မွ အယုံအၾကည္ မ႐ွိျဖစ္လာသည္။ ေနာက္ဆုံး လွည့္စားမႈ ႐ုပ္လုံးေပၚလာသည့္အခါ ရာဇာလီအား ျပည္ဝင္မခံေတာ့ဘဲ ထားသျဖင့္ ရာဇာလီႏႈတ္ထြက္သြားခဲ့ၿပီး သူ၏ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ေသာ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးေရးသည္လည္း ျဖစ္မလာခဲ့ေခ်။

ယေန႔ အေျခအေနသည္ ယခင္ဒါးစာခံအက်ဥ္းသားနည္းစံနစ္ကိုသုံးၿပီးလွည့္စားဘို႔ မရႏိုင္ေတာ့ေခ်။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ၁၀% ႏႈန္းကိုသာ လႊတ္ေပးလိုက္သျဖင့္ တိုင္းျပည္တကယ္ ဒီမိုကေရစီစံနစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲ ေတာ့မည္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ယုံၾကည္ခ်က္ မတူသူမ်ားနဲ႔ လက္တြဲလုပ္ခ်င္ပါသည္ ဟုေၿပာၿပီးႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားအမ်ားစု ၾကီးကိုေထာင္ထဲတြင္ ဆက္လက္ထိမ္းသိမ္းထားၿပီး ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံႀကီးကို လက္တြဲ လုပ္ခ်င္ပါသည္ ဟုဆိုျခင္းေလာက္ျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာမွေရာ ျပည္တြင္းကပါ လက္သင့္ခံလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။

ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ျပည္တြင္းကပါ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား အားလုံးကို ခြ်င္းခ်က္မ႐ွိ လႊတ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုေန ျခင္းကို ေဝွ႔လည္ေၾကာင္ပတ္လုပ္၍ ၁၀% မွ်ေလာက္သာ လႊတ္ေပးလိုက္ျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈကို လုံးဝရလိမ့္ မည္မဟုတ္ေခ်။ ႀကံ႕ဖြတ္အစိုးရလိုလားသည့္ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈ ျဖဳတ္ခ်ေပးေရးသည္ ၎အက်ဥ္းသားအား လုံး လႊတ္ေပးေရးအေပၚတြင္ တည္မွီေနသျဖင့္ ယခင္နည္းအတိုင္း လိမ္လည္ အခ်ိန္ဆြဲျခင္းနည္းျဖင့္ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈ အဆုံးသတ္လိမ့္မည္ဟု ထင္ထားလွ်င္ မွားလိမ့္မည္သာျဖစ္သည္။

ကုလသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးမွလည္းေကာင္း၊ အေမရိကန္အစိုးရမွလည္းေကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္ႏွင့္တကြ အတိုက္အခံအင္အားစုတို႔အျပင္ လႊတ္ေတာ္တြင္း႐ွိ တမတ္သား စစ္တပ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ပါ ေထာက္ခံခဲ့သည့္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကို ျပည္သူလူထုႀကီးတရပ္လုံးႏွင့္ ကမၻာမွ ေစာင့္စားေနၾကခ်ိန္တြင္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ အစိုးရမွ ဖြဲ႕စည္းေပးလိုက္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသား လူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မ႐ွင္က ေမတၱာရပ္ခံတင္ျပသည့္ အိပ္ဖြင့္စာတေစာင္ကို ထုတ္ျပန္လိုက္သည္။

ထိုစာမွာ အခ်က္မ်ားထဲမွ အပုဒ္ ၅ တြင္ “ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ႏွင့္ အခ်ဳိ႕ေသာ ႏိုင္ငံတို႔၏ ေမွ်ာ္လင့္ ေတာင့္တခ်က္တရပ္မွာ “ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသူမ်ား” (Prisoners of Conscience) ဟု ၎တို႔ ေဖာ္ညႊန္းေနေသာ အက်ဥ္းေထာင္တြင္း႐ွိေနသူမ်ားအား လႊတ္ေပးေရးကိစၥတရပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအက်ဥ္းသားမ်ားသည္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကို ခ်ဳိးေဖာက္သျဖင့္ အျပစ္ဒါဏ္က်ခံေနရသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟူ ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ရပ္တည္ခ်က္ကိုလည္း ေကာ္မ႐ွင္အေနႏွင့္ လက္ခံသေဘာေပါက္ပါသည္။”

အပုဒ္ ၆ တြင္ “ထိုသုိ႔ တည္ဆဲဥပေဒကို ခ်ဳိးေဖာက္သျဖင့္ အက်ဥ္းက်ေနသူမ်ားအနက္ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ ေရးႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ ေအးခ်မ္းသာယာေရးကို ထိပါးမည့္ တိုင္းရင္းသား အက်ဳိးစီးပြားကို ထိပါးအႏၱရယ္ မ႐ွိ ႏိုင္ေသာ အက်ဥ္းသားမ်ားကို လႊတ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရးတြင္ တတပ္တအား ပါဝင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ပါသည္” ဟု ဆိုထားပါသည္။

အပုဒ္ ၅ ႐ွိ “ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းခ်ခံေနရသူမ်ား (Prisoners of Conscience) ဟုသာ သုံးႏႈန္းၿပီး ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား (Political Prisoners) ဟု လုံးဝ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္းကို လူ႔အခြင့္အေရးေကာက္မ႐ွင္ က ေ႐ွာင္႐ွားေရးသားခဲ့ျခင္းႏွင့္ “ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသူမ်ား” ဆိုသည့္ စာပုဒ္ကုိလည္း ထိုေကာ္မရွင္က သတ္မွတ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ကုလသမဂၢႏွင့္ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕၏ သတ္မွတ္ခ်က္သာျဖစ္သည္ဟူ၍ မလိမ့္တ ပတ္ ေရးသားသည္ကို ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္႐ႈပါက ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။”

ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္သည္လူ႔အခြင့္အေရးမေၿပာႏွင့္“ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္အက်ဥ္း ခ် ခံေနရသူမ်ား (Prisoners of Conscience)”ဆိုသည့္စကားလံုးကိုပင္မိမိစကားအၿဖစ္ထုတ္မေၿပာရဲသည့္ အေၿခအေနၿဖင့္ရပ္တည္ေနၿခင္းေၾကာင့္ၿမန္မာႏိုင္ငံသားတို႔အတြက္လူ႔အခြင့္အေရးကိုဘယ္လိုဘယ္ပုံမ်ားကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးႏိုင္မည္ဆိုသည္ကိုမ်က္စိေဒါက္ေထာက္ၾကည့္ရပါအုံးမည္။ ထို႔ၿပင္ ထိုအက်ဥ္းသား မ်ားသည္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကို ခ်ဳိးေဖာက္သျဖင့္ အျပစ္ဒါဏ္က်ခံေနရသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟူ ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ ရပ္တည္ခ်က္ကိုလည္း ေကာ္မ႐ွင္အေနႏွင့္ လက္ခံသေဘာေပါက္ပါသည္။”

ဆိုၿခင္းမွာအႏွီေကာ္မရွင္က ထိုအက်ဥ္းက်ေနေသာသူမ်ားသည္၊ တည္ဆဲဥပေဒကို ခ်ိဳး ေဖါက္သၿဖင့္ အၿပစ္ ဒါဏ္ခံေနရေသာရာဇဝတ္သား မ်ားၿဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား မဟုတ္ဟုဆိုလိုၿခင္းၿဖစ္သည္။ ထို႔ၿပင္ “တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကိုခ်ိဳးေဖါက္သၿဖင့္”ဟုဆိုရာတြင္ယခု၂၀၀၈ အေၿခခံဥပေဒကိုဆိုလိုသေလာ?သို႔မဟုတ္ နအဖလန္ၾကဳတ္ဥပေဒကိုဆိုလိုသေလာရွင္းရွင္းလင္းလင္းေၿပာရန္လိုသည္။ နအဖလန္ၾကဳတ္ဥပေဒဆိုလွ်င္ ၿပည္သူ႔ ဆႏၵခံယူပြဲၿဖင့္အတည္ၿပဳထားသည္ဟုဆိုေသာ၂၀၀၈ ၿဖင့္ပယ္ဖ်က္ႏိုင္သည္။

အပုဒ္ ၆ တြင္ထို “တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကိုခ်ိဳးေဖါက္သၿဖင့္” ဖမ္းဆီးခံထားရေသာအက်ဥ္းသားမ်ား(ႏိုင္ငံေရးအ က်ဥ္းသားမ်ားကိုဆိုလိုသည္၊ ထုတ္မေၿပာရဲသၿဖင့္အက်ဥ္းသားဟုသာသုံးထားၿခင္းၿဖစ္သည္)၊ မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ ေရးႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ ေအးခ်မ္းသာယာေရးကို ထိပါးမည့္ တိုင္းရင္းသား အက်ဳိးစီးပြားကို ထိပါးအႏၱရယ္ မ႐ွိ ႏိုင္ေသာ အက်ဥ္းသားမ်ားကို လႊတ္ေပးျခင္း သည္သင့္ေတာ္ပါသည္ဟုအၾကံေပးထားခ်က္ သည္၊ ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာပါက အမ်ားၿပည္သူစားဝတ္ေနေရးၾကပ္တည္းမွဳကိုစာနာသနားသၿဖင့္ကုန္ေဈး ႏွဳန္းက်ဆင္းေရး၊ ေလာင္စာဆီေဈးက်ဆင္းေရးတို႔ကိုေတာင္းဆိုခဲ့ၾကေသာ ၈၈ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား သည္ၿပည္သူတို႔ေအးခ်မ္းသာယာေသာဘဝၿဖင့္ေနထိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္လုပ္ေနသူမ်ားၿဖစ္သၿဖင့္လည္းေကာင္းအၿခားေသာႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားသည္လည္း ဒီမိုကေရစီစံနစ္ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ၾကိဳးစားေတာင္းဆိုသ ၿဖင့္အက်ဥ္းက်ခံေနရသူမ်ားၿဖစ္သၿဖင့္လႊတ္ေပးသင့္ေၾကာင္းရဲရဲတင္းတင္းတင္ၿပၿခင္းမၿပဳရဲဘဲဝါး၍ဆိုထားၿခင္း ၿဖင့္ထိုမလြတ္သည့္အက်ဥ္းသားမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ ေရးႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ ေအးခ်မ္းသာယာေရးကို ထိပါးမည့္ တိုင္းရင္းသား အက်ဳိးစီးပြားကို ထိပါးအႏၱရယ္ ႐ွိ ႏိုင္ေသာ အက်ဥ္းသားမ်ား အၿဖစ္က် ေရာက္သြားေစသည္။

လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္သည္ အစိုးရသစ္ဖြဲ႕စည္း ျဖစ္ေပၚလာသည့္အခါျဖစ္ေစ၊ တိုးတက္မႈ ႀကီးမားစြာ ရ႐ွိသည့္ အခါျဖစ္ေစ၊ တိုင္းျပည္က ေတာင္းဆိုလာသည့္အခါ ျဖစ္ေစ၊ အစိုးရက ျပည္သူလူထုႀကီးအား သူတို႔သည္ လူ သားခ်င္းစာနာေထာက္ထားသူမ်ား ၾကင္နာတရား႐ွိသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေဖၚျပသည့္အေနႏွင့္ အက်ဥ္းေထာင္ မ်ားကိုဖြင့္၍ ေထာင္ခါျခင္းကို ျပဳလုပ္ၾကၿပီး ျပည္သူလူထုႀကီး၏ ေထာက္ခံမႈကို ရယူၾကသည္။ ထုိသို႔ ျပဳလုပ္ ျခင္းေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုႀကီးဖက္မွလည္း ထိုအစိုးရမ်ဳိးကို ေလးစားတန္ဖိုးထားသျဖင့္ ယုံၾကည္ကိုးစားမႈမ်ား တိုးပြားလာၿပီး တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ရာတြင္ ျပည္သူေထာက္ခံမႈ႐ွိ၍ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ အေႏွာက္အ ယွက္ ကင္း႐ွင္းသျဖင့္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ လုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖၚႏိုင္ျခင္း လွ်င္ျမန္စြာ တုိင္းျပည္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးကို လုပ္ေဆာင္လာႏိုင္စြမ္း႐ွိေပသည္။ ထို႔အတြက္ ျပည္သူေရာ အစိုးရပါ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ဳိးေက်းဇူး႐ွိသည့္ (Win- Win Situation) လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။

ယေန႔ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္တြင္ မတရားအမႈဆင္ ေထာင္ခ်ခံရေသာ ေမာင္သန္းေဇာ္တေယာက္ မပါဝင္သည္ မွာ အေတာ္ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းသည္။ ကိုသန္းေဇာ္သည္ NLD မွ သာမန္တက္ႂကြသည့္ လူငယ္တေယာက္ ျဖစ္သည္။ သူ႔အား ေထာက္လွန္းေရးမွ ဂ်ဴလိုင္လ ၁၃ ရက္ေန႔၊ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္တြင္ မတရားဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္၍ သံ လွ်င္ေရနံခ်က္စက္႐ုံ ဗုံးခြဲမႈျဖင့္ အတင္းအဓမၼဝန္ခံခိုင္းၿပီး ေသဒါဏ္ခ်မွတ္ခံခဲ့ရသူ ျဖစ္သည္။ ၎ဗုံးခြဲသူႏွင့္အတူ ညီညီဦး၊ မိုးေက်ာ္သူတို႔မွာလည္း အတင္းအဓမၼႏွိပ္စက္ၿပီး သက္ေသမ႐ွိဘဲႏွင့္ ဝန္ခံခိုင္းၿပီး ေသဒဏ္ခ်ခံရသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္္သို႔ စာေရးသားေပးပို႔ခဲ့ေသာ္လည္း လူ႔အခြင့္ အေရးေကာမ႐ွင္မွ ၎တို႔အမႈ ကို မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ကိုင္တြယ္စစ္ေဆးမည္ မသိရေခ်။ ေမာင္သန္းေဇာ္သည္ အဖမ္းခံရစဥ္က ၂၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုဆိုလွ်င္ ၄၅ ႏွစ္ခန္႔ ႐ွိေနေလာက္ၿပီ။ သံလွ်င္ဗုံးေဖာက္ခြဲခဲ့သူမွာ KNU မွ ဗိုလ္မွဴး ကိုကိုႏိုင္ ဆိုသူၿဖစ္ပါသည္။ ဗုံးခြဲသူမွာသူျဖစ္ပါသည္ဟု ဝန္ခံထားေသာ္လည္းကိုသန္းေဇာ္တို႔အေပၚလိမ္လည္ အမွဳဆင္ထားၿခင္းေပၚေပါက္ၿပီး အရွက္ကြဲ မည္စိုးသၿဖင့္ ကိုသန္းေဇာ္တို႔ကို လႊတ္မေပးပါဘူး။ ဒီလို တရားခံ႐ွာမေတြ႕တဲ့အခါ NLD ကို အဖ်က္ အေမွာင့္ လုပ္တယ္ဆိုတာ အေၾကာင္းျပခ်က္ရေအာင္ NLD လူငယ္ ကိုသန္းေဇာ္တို႔ ထိုစဥ္ကအသက္ ၁၉ ႏွစ္သာ ႐ွိေသးတဲ့မိုးေက်ာ္သူတို႔ကိုမတရားေထာင္ခ်ထားကိုဘာေၾကာင့္မလႊတ္ေသးတာလဲ?။ ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္္လူႀကီးမ်ား စဥ္း စားေပးဘို႔လိုၿပီ။

ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္္္၏ အိပ္ဖြင့္ေပးစာကို သတင္းစာမ်ားတြင္ တခန္းတနားေဖၚျပၿပီး ေနာက္တေန႔တြင္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ အမိန္႔ထုတ္လာျခင္းသည္ တိုက္ဆိုင္ျခင္းေလာ၊ ဒါမွမဟုတ္ တိုင္ပင္ကိုက္ စီစဥ္ဖန္တီး အကြက္ခ် ထုတ္ျပန္ျခင္းေလာဟု ေမးလွ်င္ ဒုတိယအခ်က္ျဖစ္သည္ဟု ေျပာရမည္ပင္။ လူအခြင့္အေရးေကာ္မ ႐ွင္က....

(၁) ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဟု ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုရန္ လက္တြန္႔ေနျခင္း။

(၂) ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ေနသူမ်ားဆိုသည့္ စာလုံးကိုပင္ ၎တုိ႔က သုံးႏႈန္းေသာ စာမဟုတ္ ေၾကာင္း ဆင္ေဝွ႔ရန္ေ႐ွာင္ ေရးသားထားျခင္း။

(၃) ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ေနသူမ်ားကို ျပစ္ဒါဏ္ေပးထားျခင္းကို တည္ဆဲဥပေဒအရျဖစ္ေၾကာင္းကို လက္ခံအတည္ျပဳ သေဘာတူေပးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္သည္ ပုလင္း တူဗူးဆို႔ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အကယ္၍ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ားကို တင္ျပလာလွ်င္လည္း အေရးယူေဆာင္ ႐ြက္ေပးျခင္း၊လြတ္ေျမာက္ရန္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ျခင္းစြမ္းအင္မ႐ွိေၾကာင္းသုံးသပ္မိပါသည္။ အမွန္ေတာ့”ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္္” ဆိုသည္မွာအစိုးရမွဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္သည့္ႏိုင္ငံတ ကာမ်က္ႏွာအလွၿပရန္အတြက္ရည္ရြယ္ထားသည့္အစိုရလက္ေအာက္ခံရုပ္ေသးအဖြဲ႔သက္သက္သာၿဖစ္သည္။ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္္(ၿမန္မာႏိုင္ငံ) ဟုမေခၚေဝၚဘဲ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ဳိးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္္ ဟုမွည့္ ၿခင္းမွာလည္းအေၾကာင္းရွိသည္။ ထုံးစံအတိုင္းၿမန္မာ့နည္းၿမန္မာ့ဟန္ၿဖင့္္လူ႔အခြင့္အေရး ကိုအဓိပၸါယ္ေဖၚမည့္ သေဘာ ရွိ သည္။ “ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္အက်ဥ္းက်ေနသူမ်ား”သည္ရာဇဝတ္မွဳက်ဴးလြန္သူမ်ားလူ႔အခြင့္အေရး ကိုခ်ိဳးေဖါက္သူမ်ားၿဖစ္သည္ဟုမေၿပာယုံတမယ္ပင္ၿဖစ္သည္။

ယေန႔ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားတြင္ ရာႏွင့္ခ်ီေနေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား ႐ွိေနပါသည္။ သူတို႔သည္ သူတို႔၏ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္သည့္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံျဖစ္ေရးဆိုသည့္ ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ တိုက္ပြဲဝင္ေနသူမ်ားျဖစ္ၾကပါ သည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား မဟုတ္ေသာ္လည္း ဆင္းရဲငတ္ျပတ္လြန္းသျဖင့္ ခိုးဆိုးတိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ေထာင္က်လာသူမ်ားလည္း အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္တြင္ အားလုံးပါဝင္သင့္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ မတရားေသာ စံနစ္၊ ျပည္သူကို စစ္ကြ်န္ျပဳထားေသာ စံနစ္ေၾကာင့္ ထိုသူအမ်ားစုမွာ ဘဝရပ္တည္ေရး၊ မိသားစု အသက္႐ွင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဤသို႔ေသာ ရာဇဝတ္မႈမ်ားကို က်ဴးလြန္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုသန္းေဇာ္ကဲ့ သုိ႔ မတရားအမႈဆင္ၿပီး အာဏာအလြဲသုံးစားျပဳ၍လည္းေကာင္း၊ ေငြႏွင့္ ေပါက္၍လည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္း ေၾကာင္းေၾကာင့္ ေထာင္က်ေန သည့္ ရာဇဝတ္ အက်ဥ္းသားမ်ားလည္း ႐ွိေနႏိုင္ပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္ေထာင္မွ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္တြင္ လြတ္ခဲ့ေသာ္လည္း တခါတရံ အိပ္မက္ထဲတြင္ ေထာင္ထဲျပန္ေရာက္ေန သည္ကို ျမင္မက္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲႀကီးစြာျဖင့္ လန္႔ႏိုးတတ္ပါေသးသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကဲ့သုိ႔ လြတ္လပ္ေသာ ႏိုင္ငံတြင္ ေၾကာက္လန္႔ကင္းကြာ ေျပာခ်င္သည့္စကားကို ရဲရဲေျပာႏိုင္၊ ရဲရဲေရးႏိုင္ေသာ ဘဝေရာက္ေနေသာသူ မ်ားပင္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အိပ္မက္ကို ျမင္မက္တတ္ေသးလွ်င္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း႐ွိ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း မ်ားအဖို႔ အျပင္တြင္ေနရေသာ္လည္း ထိုအပ္မက္ဆိုးမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကမည္မဟုတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ တို႔လိုႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားတြင္ (Mental Scars) စိတ္အမာရြတ္မ်ားသည္ေသရာပါ ေဖ်ာက္ဖ်က္၍ မရ ေသာ အမာ ရြတ္မ်ားအၿဖစ္က်န္ရစ္ေနမည္သာၿဖစ္သည္။

ေထာင္တြင္းက်ေနသည့္ အက်ဥ္းသားမ်ားအတြက္မူ လြတ္ေျမာက္သည့္ အိပ္မက္မ်ား၊ အိမ္သုိ႔ျပန္ေရာက္သည့္ အိပ္မက္မ်ား၊ ခ်စ္သူခင္သူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံသည့္ အိပ္မက္မ်ား ႐ွိေနမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသူတို႔၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အိပ္မက္လွလွေလးမ်ားသည္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ဆိုသည့္ အသံလႈိင္း မုန္တိုင္းၾကားတြင္ ေၾကမြပ်က္စီးသြား သည့္အခါ တခ်ဳိ႕ စိတ္ဒုကၡေၾကာင့္ ႐ူးသြပ္သြားတတ္သလို၊ တခ်ဳိ႕ မစားႏိုင္ မေသာက္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ကြယ္လြန္သြား ၾကရပါသည္။

ကိုသန္းေဇာ္ကို ႏွိက္စက္ညွင္းပန္းၿပီး အတင္းအဓမၼလက္မွတ္ထိုး ဝန္ခံခိုင္းခဲ့ေသာ ေထာက္လွန္ေရးမ်ား အၿပဳံ လိုက္ ၎တို႔ ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခင္ညြန္႔ႏွင့္မေရွးမေႏွာင္းရာထူးျပဳတ္ၿပီး ေနာက္ေထာင္တြင္းသို႔ ေရာက္လာ ၾကသည္မွာ သံေဝဂရစရာပင္ျဖစ္သည္။


ထို႔အတူ စစ္အာဏာ႐ွင္စံနစ္ကို တည္ေထာင္ခဲ့သူ ဗိုလ္ေနဝင္း၏ ခ်စ္သမီး စႏၵာဝင္းသည္လည္းေကာင္း၊ သူမ၏ ခင္ပြန္းႏွင့္ သား လမ္းသရဲ သုံးေယာက္သည္လည္းေကာင္း ယခုအခ်ိန္တြင္ စစ္အာဏာ႐ွင္ စံနစ္ႀကီး ပ်က္သုန္း ပါေစ၊ ဒီမိုကေရစီစံနစ္ အျမန္ဆုံးရပါေစဟု ဆုေတာင္းေနၾကမည္ဟု ယုံၾကည္ပါသည္။ စစ္အာဏာ႐ွင္စံနစ္ကို ကိုယ္တုိင္ကိုယ္က် တကယ္ခံစားရမွ မည္မွ်ဆိုးဝါးသည္ မည္မွ် တရားမွ်တမႈ ကင္းမဲ့သည္၊ ရက္စက္ယုတ္မာ သည္ကို သိႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ေထာင္မက်ဖူးသူက ေထာင္က်ေနသူမ်ားကို စာနာသည္ဆိုသည္မွာ အေပၚယံမွ် သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ မည္ကဲ့သို႔မွ် တကယ္ေထာင္က်ဘူးသူ တေယာက္လို နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း ခံစားႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ရာတြင္ ဤစာကို ဖတ္ၿပီး စာနာစိတ္ကေလးမ်ားဝင္ၿပီး က႐ုဏာသက္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ကိုသန္းေဇာ္ တုိ႔လို အက်ဥ္းသားမ်ားအတြက္ အိပ္မက္လွလွေလးမ်ားကို ဖန္တီးေပးႏိုင္ၾကဖို႔ လိုပါသည္။ လက္႐ွိ အစိုးရသည္ ေရနစ္သူကို ဝါးကူထိုးသည့္အျဖစ္ မဟုတ္ဘဲ တကယ္ လူလူခ်င္း စာနာစိတ္ျဖင့္ အိပ္မက္လွလွ ေလးမ်ားကို ဖန္တီးေပးႏိုင္ပါေစဟု ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါသည္။

မတရားမႈမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ ၍ အမွန္တရားေရာက္ပါေစ။

ထြန္းေအာင္ေက်ာ္


Download PDF Part (1) Here
Download PDF Part (2) Here


Write A Comment

Rohingya Exodus